فیگو: رئال و بارسا هیچ کدام تغییر چندانی نکرده اند

فیگو: رئال و بارسا هیچ کدام تغییر چندانی نکرده اند

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیس فیگو ستاره سابق باشگاه های رئال مادرید و بارسلونا در رویدادی در شهر مادریدحضور داشت و در صحبتهایی اعلام کرد که فوتبال نباید وارد مسائل و مشکلات سیاسی شود. او این صحبتها را با اشاره به شرایط سیاسی بحرانی کاتالونیا و تاثیر احتمالی آن برروی بازی پیش روی ال کلاسیکو برزبان آورد.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، فیگو دراین باره گفت:« فوتبال باید دلیلی باشد که اوضاع برحول محور ارزشهای ورزشی به پیش برود.» او که در کمپین تبلیغاتی برند لباسی که خودش و همسرش جزو سهامداران آن هستند شرکت کرده بود، این صحبتها را برزبان آورد.

فیگو ادامه داد:« البته مقامات مربوطه باید تصمیم نهایی را درمورد بازی ال کلاسیکو بگیرند. اما بعید می دانم که در نهایت تاریخ برگزاری بازی یا ورزشگاه میزبان آن تغییر کند. این روزها و در شرایطی که 9 روز تا بازی ال کلاسیکو باقی است، بیش از حد دراین باره صحبت می شود. باید منتظر ماند و دید که تا آن زمان چه خواهد شد؛ پلیس، دولت و مقامات ورزشی بهترین راهکارها را می دانند و من فقط می توانم نظرم را بگویم. بازیکنان می خواهند بازی برگزار شود و از نظر ورزشی از این بابت اطمینان دارند.»

فیگو که تجربه حضور در بازیهای داغ و پرتنش را دارد ادامه داد:« حیف می شود اگر این بازی پشت درهای بسته برگزار شود؛ البته نگرانی هایی هم از بابت امنیت بازی وجود دارد. من فرد ایده آلی برای صحبت کردن دراین باره نیستم ولی به نظرم جهت مسائل مشخص خواهد شد و هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. اگرهم تغییری اعمال شود، فقط از بابت نگرانی های موجود و از سر احتیاط بیشتر است.» او درمورد اظهارنظر اخیر ژاوی ارناندز و پپ گواردیولا در مورد زندانی شدن رهبران جدایی طلب کاتالونیا گفت:« هرکسی آزاد است نظرش را بگوید و مسئولیت حرفهایش را برعهده خواهد داشت.»

این اسطوره پرتغالی درمورد رویارویی دو تیم سابقش در ال کلاسیکوی 26 اکتبر گفت:« از نظر فوتبالی، هر دو تیم در شرایطی مشابه گام به ال کلاسیکو می گذارند. چون هیچ یک در شرایطی آرمانی نیستند ولی در رده های بالایی جدول قرار دارند.ولی این مسئله اهمیت چندانی ندارد؛ چون ال کلاسیکو جدای از این بحث که کدام تیم برتر و کدام تیم بدتر است، دنبال می شود و درآن هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. یک بازی مملو از احساسات و اهمیت از نظر بین المللی. رختکن دو تیم تغییرات زیادی نداشته؛ رئال خریدهای زیادی انجام داده ولی تعداد محدودی از این بازیکنان در ترکیب اصلی هستند و بارسلونا هم عملا همان تیم قبلی است.»

 بخش پایانی صحبتهای فیگو درمورد درخشش ژائو فلیکس، هموطنش در اتلتیکومادرید بود:« طبیعی است که او در پروسه تطبیق یافتن با تیمی جدید و لیگی جدید است. من آینده خوبی در او می بینم. ژائو بازیکنی باکیفیت است و امیدوارم به موفقیتهای زیادی برسد.»

6363