بوفون: با دیدن یک تابلوی نقاشی، افسردگی عمیقم را درمان کردم

بوفون: با دیدن یک تابلوی نقاشی، افسردگی عمیقم را درمان کردم

پایگاه خبری فوتبالی – جانلوئیجی بوفون دروازه بان افسانه ای باشگاه یوونتوس با انتشار یک نامه در روز سه شنبه که در حکم بیوگرافی اش بود، به آنالیز تجربه طولانی مدت حضورش در دنیای فوتبال و مشکلاتی که او را به سمت موفقیت و غلبه بر افسردگی سوق داد پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، بوفون 41 ساله دراین نامه اشاره کرده که ریتم تکراری زندگی باعث شده بود که او در سن 26 سالگی دچار افسردگی عمیقی شود. طبق گفته بوفون او در آن زمان با نزدیک شدن به فرهنگ، نکات زیادی را آموخت:« به فرهنگ نزدیکتر شدم و ارزش چیزهای کوچک را یاد گرفتم.»

این نامه بلندبالا در The players´Tribune منتشر شد. بوفون دراین رابطه ادامه داد:« اگر به صورت پوچگرایانه به زندگی نگاه کنی و تنها روی فوتبال تمرکز کنی، روحت شروع به تغییر کردن می کند. در نهایت افسرده می شوی و حتی انگیزه بلندشدن از تخت خوابت را هم نداری.»

بوفون ادامه داد:« ممکن است بخندی ولی سرنوشتت به نحو دیگری رقم می خورد. زمانی می رسد که دراوج کارنامه ورزشی ات هستی و همه آنچه یک انسان ممکن است از زندگی بخواهد را در اختیار داری. 26 سالت است. دروازه بان یوونتوس و تیم ملی ایتالیا هستی؛ از پول و احترام زیادی برخورداری و مردم تو را سوپرمن می خوانند.»

بوفون در ادامه یادآوری کرد که فوتبال ممکن است از انسانها یک آدم آهنی بسازد وتاکید کرد که دلیل این اتفاق روتین تکراری جلسات تمرینی و بازیهاست:« یک روز ممکن است وقتی احساس می کنی که قدرتی نداری، تصمیم به تغییر عادتت بگیری و به دیدن یک موزه بروی.»

بوفون با دیدن تابلویی به نام گشت و گذار اثر نقاش فرانسوی به نام مارک چاگال، حسابی تحت تاثیر قرار گرفت و احساس آزادی کرد:« این تصویر باعث می شود تا حس یک کودک به تو دست بدهد؛ حس آزادی و رهایی با دیدن وسایل و چیزهایی ساده.»او در ادامه تاکید کرد که در آن بازه زمانی بارها به آن موزه بازگشته تا این تابلو را تماشا کند؛ تابلویی که درحال حاضر درموزه ای در سنت پترزبورگ روسیه نگهداری می شود.

این دروازه بان ایتالیایی در ادامه نامه بلند بالایش به این نکته اشاره کرده که به رغم موفقیتهایش در دنیای فوتبال، :« خودم را یک مرد عادی می دانم؛ مثل سایر مردم.» بوفون با اشاره به اشتباهاتی که در دوران جوانی مرتکب شده تاکید کرده که در دوره جوانی قبل از آغاز مسابقات به میهمانی های شبانه می رفته:« اشتباهات بسیار مهم هستند چون به تو یادآوری می کنند که تو هم یک انسان هستی و به تو این را یادآوری می کنند که هیچ چیز نمی دانی دوست من. اشتباهات مهم هستند؛چون در دنیای فوتبال، سعی می کنند تو را متقاعد کنند که انسان خاص و ویژه ای هستی ولی باید به خود یادآوری کنی که با سایر انسانها تفاوتی نداری..تو هم مثل یک برقکار و یا گارسون هستی.»

6363