فیفا و درخواست محرومیت مادام العمر هواداران نژادپرست

فیفا و درخواست محرومیت مادام العمر هواداران نژادپرست

پایگاه خبری فوتبالی-  جیانی اینفانتینو رئیس فیفا از مقامات فوتبالی درسراسر دنیا خواسته تا به دنبال شیوه های قدرتمند واثرگذار برای حذف نژادپرستی از مسابقات فوتبال باشند.
به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، بعد از اتفاقاتی که در دیدار دو تیم بلغارستان و انگلیس رخ داد، حالا جیانی اینفانتینو دست به کار شده و اعلام کرده که مقامات فیفا آماده اند تا از ورود هوادارانی که رفتارهای نژادپرستانه ای دارند به تمامی ورزشگاه ها جلوگیری کنند.
فیفا با انتشار بیانیه ای دراین رابطه اعلام کرد:« بعد از تغییرات اعمال شده در کدهای انضباطی در ژوئن سال 2012، فیفا درسراسر دنیا ، قانون محرومیت از سوی کنفدراسیونها و اتحادیه های فوتبالی برای هر هواداری که رفتارنژادپرستانه ای داشته باشد را لحاظ خواهد کرد . رفتاری مشابه آنچه در جریان دیدار دو تیم بلغارستان و انگلیس از سری بازیهای مرحله مقدماتی یورو 2020 در شهر سوفیه شاهدش بودیم.»
روز دوشنبه و در جریان دیدار دو تیم بلغارستان و انگلیس که در ورزشگاه واسیل لفسکی سوفیه برگزار شد، ایوان ببک، داور کروات بازی مجبور شد تا دو بار بازی را به خاطر ترانه های نژادپرستانه ای که درسکوهای ورزشگاه سر داده شده بود متوقف کند و در همان زمان پلیس بلغارستان برای بیرون کردن این هواداران افراطی می کوشید. حتی اوولین پوپوف کاپیتان بلغارستان هم به سمت این تماشاگران افراطی رفت و از آنها خواست تا دست از این رفتارها بردارند.
درعین حال جیانی اینفانتینو رئیس فیفا ادامه داد:« ما به حمایت تمام مقامات نیاز داریم تا به ما کمک کنند تا مقصران این اتفاقات را شناسایی و تنبیه کنیم ولی احتمال به این نیاز داریم تا برای یافتن راهکارهای بهتری به همفکری بپردازیم. زمانی که در سال 2009 در یوفا قوانین سرسختانه ای را دراین زمینه طراحی کردیم، فکرش را هم نمی کردیم که به همین زودی مجبور شویم به دنبال راهکارتازه ای برای مقابله با این بیماری که در بخشهایی از دنیا در حال بدتر شدن است باشیم.»
اینفانتینو ادامه داد:« از تمام سازمانهای فوتبالی می خواهم که به ما بپیوندند و همه با هم همفکری کنیم تا راهکارهایی تازه، کاربردی و قوی برای حذف نژادپرستی از فوتبال طراحی کنیم. از تمام فدراسیونها می خواهم تا قوانینی را طراحی کنند تا با بهره گیری از آن بتوان خاطیان و هواداران نژادپرست را به صورت مادام العمر از حضور در ورزشگاه ها محروم کنیم.فیفا می تواند این محرومیتها را درسراسر دنیا پیاده سازی کند.»

8444