سوئد یک – اسپانیا یک: صعود در دقیقه 92

سوئد یک – اسپانیا یک: صعود در دقیقه 92

پایگاه خبری فوتبالی – رودریگو مورنو با گل دقیقه 92 خود اسپانیا را راهی یورو 2020 کرد.

به نظر می‌رسید مردان روبرت مورنو، مربی اسپانیا در این بازی دچار مشکل شوندو همینطور هم شد و نمایش درخشان روبین اولسن، دروازه‌بان سوئد و مصدومیت داوید دخئا اوضاع را در فرندز آره‌نا سخت کرده بود. آنها در نهایت با گل دقیقه 92 رودریگو بازی را به تساوی کشانده و سهمیه حضور در رقابتهای یورو 2020 را کسب کردند.

اسپانیایی ها در نیمه اول بازی چندین موقعیت خوب برای گلزنی داشتند که از آنها بهره نبردند. در ابتدای بازی و در همان دقیقه هفتم تیاگو در دو صحنه متوالی می توانست دروازه سوئد را باز کند اما اولسن مانع رخ دادن این اتفاق شد. دقایقی بعد این بار رودری در مقابل دروازه بخت گلزنی داشت اما باز هم سنگربان سوئد واکنش نشان داد.

در دقیقه 21 این بار مورنو با ضربه سر دروازه سوئد را تهدید کرد اما این بار نیز اولسن مانع باز شدن دروازه شد. در دقیقه 40 مورنو در محوطه سوئد صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی شد اما ضربه او به مدافعان حریف برخورد کرد و در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام رسید. 

در همان اوایل نیمه دوم و در دقیقه 50 بازی، سوئد به گل رسید. روی توپ ارسالی داوید دخیا در دو مرحله دروازه تیم ملی اسپانیا را نجات داد اما در نهایت در ریباند مارکوس برگ موفق به باز کردن دروازه شد.در دقیقه 65 و روی ارسال دنی سبایوس، این مورنو بود که می توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما ضربه او به بیرون رفت.

در دقیقه 72 جرارد مورنو این بار در دهانه دروازه صاحب فرصت گلزنی شد اما اولسن با یک عکس العمل زیبا دروازه تیمش را نجات داد. در ادامه اسپانیا تلاش زیادی برای زدن گل تساوی کرد اما قادر به خلق موقعیت چندانی نبود.

اما در نهایت اسپانیا در دقیقه 92 به گل رسید. در شلوغی محوطه، ضربه فابین رویز در محوطه با اثرگذاری مورنو همراه شد تا در نهایت لاروخا توسط رودریگو که به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفته بود به گل تساوی دست یافته و با همین تساوی سهمیه حضور دررقابتهای یورو 2020 را قطعی کرد. 

سوئدی ها به رغم این تساوی همچنان سرنوشتشان برای حضور در رقابتهای یورو در دستان خودشان است و دیداری مهم با رومانی پیش رو دارند

8444