نخست وزیر بلغارستان خواهان استعفای رییس فدراسیون فوتبال شد

نخست وزیر بلغارستان خواهان استعفای رییس فدراسیون فوتبال شد

پایگاه خبری فوتبالی - بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان، پس از اتفاقات نژادپرستانه ای که شب گذشته در جریان دیدار انتخابی یورو 2020 برابر تیم ملی انگلیس رخ داد، خواهان استعفای بوریسلاو میهایلوف، رییس فدراسیون فوتبال این کشور، شد. 

به گزارش فوتبالی، دیدار شب گذشته این دو تیم دو بار پیش از سوت پایان نیمه اول به دلیل رفتارها و شعارهای نژادپرستانه طرفداران بلغارستان متوقف شد. بر اساس قوانین جدید یوفا، داوران این اجازه را دارندد که در صورت چنین اتفاقاتی بازی را متوقف کرده با به تعویق بیاندازند. این اتفاق در صوفیه رخ داد و داور و مسئولان از هواداران حاضر در ورزشگاه خواستند که از سر دادن شعارهای نژادپرستانه خودداری کنند و نیروهای امنیتی برخی از هواداران را نیز به بیرون از ورزشگاه هدایت کردند. پس از آن انتقادات بسیاری نسبت به فدراسیون فوتبال بلغارستان صورت گرفت. رییس فدراسیون پیش از بازی و در میان نگرانی هایی که در این باره ابراز شده بود، مدعی شده بود که چنین قضاوت هایی درباره هواداران بلغار ناعادلانه است. پس از بازی نیز سرمربی تیم ملی این کشور اعلام کرده بود که این رفتارهای غیرقابل قبول از سوی هواداران تیم ملی انگلیس صورت گرفته است.

حالا وزیر ورزش این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: " کمی قبل نخست وزیر با من تماس گرفت. در 4 سال اخیر دولت تمام تلاش خود را برای پیشرفت فوتبال کشور انجام داده است. اما پس از اتفاقات اخیر، نخست وزیر به من دستور داد که هرگونه رابطه با جامعه فوتبالی و خصوصا مسائل مالی را تا زمان استعفای بوریسلاو میهایلوف متوقف کنم. "

1070