حمایت دوباره بازیکنان ترکیه از حمله به سوریه؛ یوفا برخورد می‌کند؟

حمایت دوباره بازیکنان ترکیه از حمله به سوریه؛ یوفا برخورد می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی - بازیکنان تیم ملی ترکیه پس از تساوی شب گذشته برابر فرانسه در رقابت های انتخابی یورو 2020 بار دیگر سلام نظامی را که گفته شده بود در حمایت از حملات ارتش ترکیه به منطقه کردنشین سوریه است، تکرار کردند. 

به گزارش فوتبالی، این تیم که هفته گذشته در دیدار برابر آلبانی با گل لحظات پایانی موفق به پیروزی در این بازی شده بود، پس از پایان دیدار این اقدام را تکرار کرده بود. پس از بازی و با اعتراض بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی که این موضوع را دخالت سیاست در فوتبال می دانستند، یوفا تایید کرده بود که تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است. این در حالی است که پس از آغاز حملات ترکیه به کردهای ساکن سوریه، کشورهای بسیاری از جمله فرانسه خواهان اعمال تحریم و مجازات برای این کشور و شخص رجب طیب اردوغان شده بودند. جنک توسون، مهاجم اورتون، که گل پیروزی بخش ترکیه برابر آلبانی را به ثمر رسانده بود، پس از این بازی با انتشار عکسی از سلام نظامی خود در اینستاگرامش نوشت: " برای ملت ما خصوصا کسانی که زندگی خود را برای ملت ما به خطر می اندازند. "

یوفا به بازیکنان اجازه نمی دهد که در سیاست دخالتی داشته باشند و اعلام کرده که تحقیقات جدی خود را در این زمینه آغاز کرده است اما با این که این نوعی هشدار به بازیکنان ترکیه به حساب می آمد، آنها بار دیگر پس از دیدار برابر فرانسه همین رفتار را تکرار کردند. بسیاری از سیاستمداران فرانسوی پیش از بازی خواهان لغو آن شده بودند. مربی ترکیه پس از بازی مدعی شده بود که بازیکنان این تیم تنها حمایت خود را از سربازان این کشور نشان داده اند. 

1070