بازخوانی یک اتفاق قدیمی؛ نقش کشک بادمجان در شکست تیم ملی مقابل بحرین

بازخوانی یک اتفاق قدیمی؛ نقش کشک بادمجان در شکست تیم ملی مقابل بحرین

پایگاه خبری فوتبالی – کشک بادمجان. این غذای دوست داشتنی یکی از نکات کلیدی تاریخ بازیهای تیم ملی مقابل بحرین بوده است.

به گزارش فوتبالی، بعد از شکست تلخ 1-3 تیم ملی مقابل بحرین در مرحله انتخابی جام جهانی 2002، این بحث مطرح شد که بازیکنان تیم ملی، روز بازی تغذیه مناسبی نداشتند و کشک بادمجان خوردند! که این مساله یکی از دلایل باخت تیم ملی در آن بازی نحس بوده است.

حالا و بعد از گذشت 18 سال از آن بازی، رضا چلنگر مترجم میروسلاو بلاژویچ حرفهای جالبی درباره اتفاقات قبل از دیدار با بحرین داشته. ایران‌ورزشی از قول او نوشته: سفارت ایران در بحرین ما را در یکی از هتل‌های منامه مهمان کرد. در هتل‌های معروف، علاوه بر سوپ، چند پیاله هم مخلفات می‌آورند تا میهمان‌ها قبل از غذا بخورند.

یکی از این پیاله‌های کوچک هم کشک بادمجان بود. به جرأت می‌گویم نزدیک به یک قاشق و نصفی. کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی، سیر‌ترشی و 8- 7 نوع غذای این مدلی هم در پیاله‌ها بود. بعد از صرف آنها نوبت به غذای اصلی رسید. یکهو دیدیم بشقاب پر از برنج همراه با جوجه کباب، برگ و کوبیده از راه رسید. معمولاً روز مسابقه می‌گویند گوشت سفید بخورید و قرمز نه. مرغ می‌دهند، ماهی نمی‌دهند. روی نوشیدنی‌ها دقت می‌کنند و البته ماست را هم فاکتور می‌گیرند. جالب اینکه هم کشک بود و هم سیر‌ترشی. دو حبه سیر که بخورید می‌دانید چکار می‌کند؟ برنج پرپیمانه و کشک که بماند. روز مسابقه چنین تغذیه‌ای اشتباه بود اما ما فکر می‌کردیم سفارت می‌داند و رعایت می‌کند. سفارت می‌خواست احترام بگذارد، در حالی که این هزینه سنگین تیم را اذیت می‌کرد. بخصوص که 7- 6 ساعت بعد باید وارد زمین می‌شدیم. بچه‌ها خوردند و بعد هم کافه گلاسه، کافه شیک و بستنی سفارش دادند. زدند و توپ توپ شدند.

1984