دو بار توقف بازی بلغارستان و انگلیس به دلیل توهین‌های نژادپرستانه

دو بار توقف بازی بلغارستان و انگلیس به دلیل توهین‌های نژادپرستانه

پایگاه خبری فوتبالی – بازیکنان انگلیس در بازی این تیم در بلغارستان آماج توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفتند، و بازی دو تیم به همین دلیل دو بار در نیمه اول متوقف شد.

داور مسابقه پس از صحبت با هری کین، کاپیتان انگلیس درخواست کرد که از بلندگوهای ورزشگاه اعلام شود: «به دلیل رفتار نژادپرستانه که در جریان بازی تداخل ایجاد می‌کند، داور می‌گوید که ممکن است بازی را متوقف کند. تردید نکنید که اگر رفتار نژادپرستانه ادامه داشته باشد، بازی متوقف یا لغو می‌شود.»

تایرون مینگس، بازیکن انگلیس موضوع توهین‌ها را به داور چهارم اطلاع داد و گفت: «صدایشان را می‌شنوی؟»

انگلیس در آن هنگام دو بر صفر پیش بود. گروه پرشماری از طرفداران که لباس‌های کلاه‌دار مشکی داشتند و صورتشان را هم پوشانده بودند، به سمت زمین سلام نازی می‌دادند.

گرت ساوت‌گیت پیش از پایان نیمه اول به داور اعتراض کرد و گفت که توهین‌ها ادامه دارد. بازی به همین دلیل برای بار دوم متوقف شد، و بیشتر طرفدارهایی که توهین می‌کردند ورزشگاه را ترک کردند. بازی بعد از آن ادامه یافت. بین دو نیمه هم ایولین پوپوف، کاپیتان بلغارستان به کنار میدان رفت و با تماشاگران صحبت کرد.

یوفا اعلام کرده که اولین گام داور در مبارزه با نژادپرستی، هشدار دادن است. در صورت تکرار، بازی برای پنج تا ده دقیقه متوقف می‌شود و به تماشاگران هم هشدار لازم داده می‌شود. در گام سوم، اگر مشکلات ادامه پیدا کرد، بازی لغو می‌شود.

8444