پیش بازی بحرین ایران/ به امید شکست طلسم

پیش بازی بحرین ایران/ به امید شکست طلسم

پایگاه خبری فوتبالی – اولین آزمون جدی مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی از راه رسید.

به گزارش فوتبالی، دیدار فردا با بحرین اولین بازی رسمی مهم ویلموتس و تیمش محسوب می‌شود چرا که هنگ‌کنگ و کامبوج تیمهایی نبودند که بتوانند تیم ملی را به دردسر بیندازند اما ماجرای بازی با بحرین متفاوت است و ویلموتس هم بهتر از هر کسی می‌داند که باید حریف فردای شاگردانش را جدی بگیرد.

آخرین وضعیت بحرین: حریف فردای تیم ملی، در حال حاضر تیم 105 رنکینگ فیفا محسوب می‌شود. این تیم در سه بازی آخرش، یک مساوی، یک برد و یک باخت بدست آورده. بحرین با عراق به تساوی 1-1 رسید. کامبوج را با یک گل مغلوب کرد و در دیدار دوستانه مقابل آذربایجان، با نتیجه 2-3 از حریفش شکست خورد. اکثر بازیکنان این تیم در لیگ بحرین توپ می زنند منتهی این تیم یک لژیونر شاغل در فوتبال اروپا دارد. این بازیکن کسی نیست جز محمد الحردان هافبک 22 ساله این تیم که عضو تیمی در سوپرلیگ دانمارک است

آمار تقابل: ایران و بحرین تا امروز 15 بار روبروی همدیگر قرار گرفته‌اند که 7 پیروزی سهم تیم ایران و 4 پیروزی هم سهم بحرین بوده است. آخرین بار بحرین در سال 2009 موفق شد تیم ملی را با نتیجه 2-4 در یک دیدار دوستانه شکست دهد. آخرین تقابل دو تیم هم در جام ملتهای 2015 رخ داد که تیم کارلوس کی‌روش با گلهای حاج‌صفی و شجاعی حریفش را 0-2 شکست داد.

طلسم شکسته می‌شود؟ تیم ملی هیچ وقت موفق نشده در خاک بحرین این تیم را شکست دهد. اولین باری که دو تیم در خاک بحرین به مصاف یکدیگر رفتند مربوط به 18 سال قبل است که تیم دوست داشتنی میروسلاو بلاژویچ در یک بازی تلخ 1-3 به حریفش باخت تا شانس صعود مستقیم به جام جهانی را از دست بدهد. اما حالا و با توجه به فوتبال هجومی تیم مارک ویلموتس، طرفداران تیم ملی امیدوار به شکسته شدن این طلسم هستند.