کونته: پیش از خداحافظی‌ام از تیم ایتالیا، همه گریه می‌کردیم

کونته: پیش از خداحافظی‌ام از تیم ایتالیا، همه گریه می‌کردیم

پایگاه خبری فوتبالی – آنتونیو کونته گفته که دوست نداشت تیم ملی ایتالیا را در سال 2016 به مقصد چلسی ترک کند.

این مربی اینتر در جشنواره ورزشی ترنتو این صحبت‌ها را به زبان آورده است. او می‌گوید: «به نظرم پوشیدن پیراهن آتزوری رویایی است که برایم به حقیقت پیوست. زمانی که می‌ایستید و به سرود ملی خود گوش می‌دهید، حسی بی‌همتا به شما به دست می‌دهد، چون یعنی به آن سطحی که لازم است رسیده‌اید.

من هم بازیکن تیم ملی ایتالیا بودم و هم مربی‌اش. این که مربی باشم مسئولیت بسیاری برایم به همراه داشت. تمامی مردم ایتالیا برایم امیدوار بودند و من را به جلو می‌راندند. به نظرم خیلی خوش‌شانس بودم که هم بازیکن و هم مربی ایتالیا بودم.»

کونته با ایتالیا به یک‌چهارم نهایی یورو 2016 رسید. آن تیم به دلیل شور و شوق، و اتحادی که داشت مشهور شد، نه به دلیل داشتن ستاره. کونته می‌گوید: «یادم هست که سه هفته و نیم با هم کار کردیم. این مهم‌ترین نکته بود. ما گروهی ساختیم که در آن هر بازیکن می‌خواست جانش را برای هم‌تیمی‌اش بدهد. ما اسپانیا را دو بر صفر بردیم، تیمی که مدت‌ها بود شکست نخورده بود و فاتح جام جهانی و جام ملت‌های اروپا شده بود. آن بازی عالی بود، چون هرچند تیم ما کیفیت نداشت، اما 23 بازیکن پیدا کرده بودمی که بتوانند به هم کمک کنند.

من این را تجربه کردم که هر چیزی که می‌خواهید را می‌توانید با تمرکز به دست بیاورید. روز قبل از خداحافظی را یادم هست. ما همه گریه می‌کردیم، چون می‌دانستیم که از روز بعد، دیگر هر روز هم را نخواهیم دید. ما بدون ارزش‌های والا، هرگز نمی‌توانستیم بلژیک و اسپانیا را ببریم. این تجربه‌ای احساسی برای من بود و اگر با چلسی قرارداد امضا نکرده بودم، بی‌تردید به کار با ایتالیا ادامه می‌دادم. پشت سر گذاشتن آن کارم دشوار بود.»

8444