سوال روز؛ جای جهانبخش و عزت‌اللهی در تیم ملی خالی بود؟

سوال روز؛ جای جهانبخش و عزت‌اللهی در تیم ملی خالی بود؟

پایگاه خبری فوتبالی – جای کدام بازیکنان در ترکیب تیم ملی برای بازی مقابل کامبوج خالی بود؟

به گزارش فوتبالی، روزنامه ایران‌ورزشی که در شماره دیروز خود مدعی شده بود جای وریا غفوری در تیم ملی خالی بوده و او باید جای رامین رضاییان را در سمت راست خط دفاعی می‌گرفت، امروز به این نکته اشاره کرده که نفراتی مثل جهانبخش و سعید عزت‌اللهی هم باید جلوی کامبوج بازی می‌کردند.

به نوشته این روزنامه، تمرکز دفاعی تیم ملی از بین رفته و دیگر آن ساختار چند لایه را در زمین نمی‌بینیم. همان ساختاری که از مهاجم نوک تا بال‌های کناری، هافبک‌های دفاعی، مدافعان و در نهایت دروازه‌بان وظیفه داشتند از دروازه محافظت کنند. قبل از اینکه تاوان این سبک از بازی را بدهیم، بهتر است فکری به حال این وضعیت کنیم. برای این موضوع مثال هم می‌زنیم. هافبکی مثل سعید عزت‌اللهی- خودش یا شبیه به او و البته در بهترین شرایط آمادگی- همیشه جلوی خط دفاع می‌ایستاد و نقش پررنگی در شکل‌گیری لایه‌های دفاعی تیم ملی داشت. سعید ترک پست نمی‌کرد و همیشه در دایره‌ای به قطر مثلاً 7 قرار می‌گرفت. همین موضوع اجازه نفوذ از عمق را به حریفان نمی‌داد و سد محکمی مقابل آنها بود.

الان اما یکی مثل سعید عزت‌اللهی در تیم ملی وجود ندارد. کسی که بتواند عمق را ببندد و اجازه نفوذ ندهد. به حضور سعید، نقش علیرضا جهانبخش را هم نباید نادیده بگیریم. محمد محبی نخستین بازی ملی‌اش را انجام داد و بخصوص در نیمه دوم درخشید. او نیمه اول سراسیمه بود که برای بازیکنی در سن او طبیعی هم هست اما آیا برای بازی‌های سنگین می‌توان روی جوان‌هایی مثل او تکیه کرد؟ فرصت دادن به جوان‌ها خوب است، به شرط اینکه بازیکن باتجربه هم داشته باشی و در مواقع لزوم از آنها استفاده کنی.

شاید به خاطر همین مسائل بود که برخی بازیکنان تیم ملی بعد از بازی با کامبوج و در صحبت‌های خصوصی خود از جای خالی سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش گفتند و اینکه در بازی‌های بزرگ، تاوان غیبت آنها را خواهیم داد.

1984