رونالدو: هرگز نمی‌خواستم اینتر را ترک کنم ولی مجبور شدم به رئال بروم

رونالدو: هرگز نمی‌خواستم اینتر را ترک کنم ولی مجبور شدم به رئال بروم

پایگاه خبری فوتبالی – رونالدو گفته که نمی‌خواست از اینتر جدا شود، اما مجبور به این کار شد.

هکتور کوپر در آن هنگام مربی اینتر بود و آنها در راه فتح اسکودتو ناکام ماندند. رونالدو گفت: «آن اینتر تیمی رویایی بود. ما بوبو ویه‌ری، کلارنس سیدورف و بسیاری دیگر از بازیکنان بااستعداد را داشتمی. اما متاسفانه مصدومیت‌ها مانع آن شد که با ویه‌ری زیاد هم‌بازی شوم.

زمانی که به اینتر آمدم، شور و شوق فراوانی در اینتر وجود داشت و طرفداران بر این باور بودند که ما می‌توانیم نتایج درخشانی بگیریم. من این شوق را در اینتر فعلی هم می‌بینم و امیدوارم که بتوانیم قهرمانی به دست بیاوریم.»

رونالدو چند بار از زانو مصدوم شد، که بی‌تردید دردناک‌ترین آنها پارگی تاندون مقابل لاتزیو بود. او گفت: «بلافاصله متوجه شدم که زانویم دررفته است. من باید زانویم را با دست می‌گرفتم. این مصدومیتی بود که تا آن موقع در فوتبال روی نداده بود و اطلاعات زیادی از آن وجود نداشت. ده روز اول پس از مصدومیت تاریکی محض و ناراحتی محض بود. من باید راهی پیدا می‌کردم تا دوباره عاشق فوتبال شوم.»

اینتر در آخرین روز فصل می‌توانست قهرمانی سری آ را از آن خود کند، اما مقابل لاتزیو چهار بر دو شکست خورد و یوونتوس با پیروزی از آنها عبور کرد و قهرمان شد. رونالدو می‌گوید: «بارها درباره‌اش فکر کرده‌ام. به نظرم ما بیش از حد مطمئن به پیروزی بودیم. من همچنین باور دارم که کوپر ترکیب اشتباهی چید و بازیکنان زیادی را در میانه میدان روانه زمین کرد. ما اشتباهات فردی هم داشتیم. آن باخت یکی از بزرگ‌ترین ناامیدی‌های زندگی من است.»

چند ماه بعد، رونالدو به رئال مادرید پیوست: «هرگز نمی‌خواستم اینتر را ترک کنم. اینتر انگار خانه‌ام بود و می‌خواستم تا ابد در این تیم بمانم. من هرگز از رییس باشگاه نمی‌خواستم که مربی را اخراج کنند. روش من این نبود. اما با کوپر به جایی رسیده بودیم که دیگر کاری از دستم برنمی‌آمد. او اصلا با من خوب رفتار نمی‌کرد. شاید اگر اسکودتو را فتح می‌کردیم رفتار او عوض می‌شد. من مطمئن بودم که ماسیمو موراتی کوپر را اخراج می‌کند، ولی حمایت او از این مربی برایم غافلگیرکننده و نامطبوع بود. در آن هنگام بیش از حد مغرور بودم و تصمیم گرفتم بروم.

شهری که عاشقم بود، حالا از من متنفر شده بود. من نیاز به همراهی پلیس داشتم تا به من آسیبی نرسانند. سخت بود. من موراتی را می‌ستایم. او مانند پدری برای من بود. اما هر دو اشتباه کردیم.»

جالب آن که موراتی در اکتبر 2003، کوپر را اخراج کرد.

8444