طعنه دشان به بنزما: برای فرانسه خوب نیست که بنزما به تیم ملی برگردد

طعنه دشان به بنزما: برای فرانسه خوب نیست که بنزما به تیم ملی برگردد

پایگاه خبری فوتبالی- با وجودی که مدتی طولانی است که کریم بنزما از اردوی تیم ملی فرانسه به دور است و دیگر توسط دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه به اردوی خروسها دعوت نمی شود، اما همچنان غیبت او در اردوی این تیم سوژه بحث و گفتگو است. روز جمعه و در یک برنامه مستند که از شبکه تی.اف1 پخش شد، دیدیه دشان درمورد تصمیمش برای دعوت نکردن از کریم بنزما به اردوی تیم ملی فرانسه صحبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، در سال 2015 بود که بعد از رسانه ای شدن ماجرای والبوئنا و اتهام وارده به کریم بنزما در راستای ناراحت کردن و اذیت کردن هم تیمی اش، دیدیه دشان سرمربی خروسها تصمیم گرفت تا کریم بنزما را به اردوی تیمش دعوت نکند و  از آن زمان به بعد دیگر ارتباط میان این دو (بنزما و دشان) عملا قطع شده است. در آن زمان دیدیه دشان پای صحبتهای بنزما نشست ولی صحبتهای بنزما او را متقاعد نکرد تا مهاجم فرانسوی رئال سالها از اردوی تیم ملی کشورش دور بماند.

دیدیه دشان حالا در مستندی که بعد از برد خروسها مقابل ایسلند پخش شد دراین رابطه صحبت کرده و گفته:« تصمیم من برای دعوت نکردن بنزما به تیم ملی، یک تصمیم ورزشی بود. شخصا فکر می کنم که انتخاب و دعوت بنزما برای تیم ملی فرانسه اتفاق خوبی نخواهد بود. به نظرم این بهترین تصمیم برای تیم ملی فرانسه و هر آنچه مرتبط با این پیراهن می باشد، است. »

حالا این طور به نظر می رسد که تا زمانی که دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه باشد، کریم بنزما راهی برای بازگشت به تیم ملی فرانسه نخواهد داشت. ماجرا تا جایی بالا گرفت که دشان نام بنزما را در لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی کشورش برای رقابتهای یورو 2018 که درخاک فرانسه برگزار شد قرار نداد .

دشان در ماه ژانویه هم دراین رابطه گفت:« برخی افراد می توانند به خودشان اجازه دهند که صحبتهایی را برزبان بیاورند که عواقب زیادی خواهد داشت و من هرگز این صحبتها را فراموش نخواهم کرد. من حس میکنم که مرزها دریده شده و در برخی موضوعات افراد پارا از گلیمشان فراتر گذاشته اند.»

حالا در این مستند از دشان درموردصحبتهای بنزما درمورد دعوت نشدنش به تیم ملی سوال شده و او در پاسخ به این سوال گفته:« تنها یک واقعیت در زنندگی هست. ممکن است از این واقعیت به صورتهای مختلف و با دیدگاه های مختلفی برداشت شود ولی واقعیت یکی است. من مشکلات زیادی با افرادی دارم که می خواهند باورهای خودشان را به اسم واقعیت جا بزنند. ولی من به خاطر این مسائل نیست که در دنیای فوتبال حضور دارم.»

تیم ملی فرانسه با برد روز جمعه مقابل ایسلند در رده دوم جدول گروهش در مرحله مقدماتی یورو2020 قرار دارد و با امتیازی برابر با ترکیه (18 امتیاز) صدرنشین، رده دوم جدول را دراختیار دارد. 

6363