ای اف سی: آزمون و انصاری‌فرد ستاره‌هایی که تیرهایشان به خطا نرفت

ای اف سی: آزمون و انصاری‌فرد ستاره‌هایی که تیرهایشان به خطا نرفت

پایگاه فوتبالی- تارنمای رسمی کنفدارسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در گزارشی با اشاره به گلزنان هفته سوم دور دوم انتخابی جام جهانی 2022، «سردار آزمون» و «کریم انصاری‌فرد» را در فهرست تک‌تیراندازان بدون اشتباه دیدارهای روز پنجشنبه قرار داد.

به گزارش فوتبالی، در شبی که در مجموع ۱۶ دیدار، ۷۴ گل به ثمر رسید، برترین تک‌تیراندازان قاره کهن در هفته سوم دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام‌ ملت‌های ۲۰۲۳ چین، قلق‌گیری بی‌نقصی داشتند.

در جریان دیدارهای روز پنجشنبه که غول‌های آسیا در کنار تعدادی از قدرت‌های رو به رشد این قاره با کسب پیروزهایی قاطع و بی‌حرف و حدیث، موتور خود را روغن‌کاری کردند، هفت بازیکن نیز موفق به ثبت هت‌تریک شدند.

در این گزارش با اشاره به دیدار تیم ملی ایران مقابل کامبوج آمده است:

سردار آزمون

«سردار آزمون» با گل‌هایی که چند هفته پیش از دیدار تیم ملی ایران مقابل کامبوج  برابر مقابل تیم‌هایی همچون بنفیکا و المپیک لیون به ثمر رسانده بود، به وضوح مهارت خود را برای میهمان تیم ملی در آزادی به چالشی سخت بدل کرده بود و ستاره باشگاه زنیت‌ سن‌پترزبورگ با هت‌تریک پیش از اتمام نیمه نخست، ثابت کرد که دلواپسی کامبوجی‌ها بی‌دلیل نبوده است.

آزمون، نخستین گل خود را در دقیقه ۱۱ به ثمر رساند و کمی بعد با استفاده از خط دفاعی پر منفذ کامبوج موفق شد تا هت‌تریک خود را تکمیل کرده و آمار گل‌های ملی خود را در جریان کمتر از ۵۰ بازی به عدد ۳۲ برساند.

آزمون در حالی که تنها ۲۴ سال دارد، پنجمین گلزن تاریخ ایران محسوب شده و در جریان همین رقابت‌ها (انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲) می‌تواند بدون دردسر فاصله اندک خود را با ستاره‌های اسبق تیم ملی ایران یعنی «جواد نکونام» (۳۹ گل) و «علی کریمی» (۳۸ گل) به حداقل رسانده و حتی از آنان پیشی بگیرد.

کریم انصاری‌فرد

در مسابقات فوتبال به ندرت پیش می‌آید که بازیکنی که هت‌تریک کرده به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب نشود اما در مورد دیدار تیم ملی ایران و کامبوج بخت با آزمون یار نبود و «کریم انصاری‌فرد» با به ثمر رساندن یک گل بیشتر به اصطلاح پوکر کرد تا عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند.

انصاری فرد که هشتادمین بازی ملی خود را انجام می‌داد، نخستین هت‌تریک خود را در سطح ملی ثبت کرد؛ دستاوردی که وی پس از گذشت یک دهه از نخستین حضور در تیم ملی بزرگسالان این کشور، موفق به کسب آن شد.

9697