چهره زشت سیاست در فوتبال؛ تیم ترکیه از حمله به شمال سوریه حمایت کرد!

چهره زشت سیاست در فوتبال؛ تیم ترکیه از حمله به شمال سوریه حمایت کرد!

پایگاه خبری فوتبالی - بازیکنان تیم ملی ترکیه پس از گل دیرهنگامی که شب گذشته در دیدار برابر آلبانی به ثمر رساندند، با ژست ادای احترام نظامی از ارتش این کشور و حملات اخیر آنها به منطقه کردنشین شمال سوریه حمایت کردند و همین موضوع با واکنش فوتبالدوستان در شبکه های اجتماعی روبرو شد.

به گزارش فوتبالی، دو تیم ترکیه و آلبانی شب گذشته و در چارچوب رقابت های انتخابی یورو 2020 به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی با نتیجه 0 - 0 مساوی رو به اتمام بود که در دقایق پایانی جنک توسون موفق شد دروازه تیم آلبانی را باز کرده و ترکیه را با یک گل پیش بیاندازد تا سه امتیاز مهم را برای این تیم به ارمغان بیاورد. پس از به ثمر رسیدن این گل دیرهنگام بود که بازیکنان ترکیه با ژست ادای احترام نظامی خوشحالی کردند. چند خبرگزاری و همچنین در گزارش بازی مدعی شدند که این خوشحالی برای حمایت از ارتش این کشور در حمله به منطقه کردنشین شمال سوریه بوده که چند صد کشته و زخمی به دنبال داشته است. این موضوع اعتراضات فوتبالدوستان حاضر در شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت. آنها با هشتگ های حمایتی خود از مردم سوریه و کردهای ساکن این منطق به رفتار سیاسی بازیکنان تیم ملی ترکیه اعتراض کرده و آن را به نوعی جنگ طلبی خواندند.

پیش از این ژردان شکیری و گرانیت ژاکا در جام جهانی 2018 روسیه و در جریان دیدار دو تیم سوییس و صربستان پس از گلزنی برابر صرب ها و در حمایت از اجداد خود که به کوزوو بر می گشتند، با استفاده از عقاب معروف این کشور خوشحالی کرده بودند که به دلیل انجام حرکات سیاسی با جریمه 10 هزار دلاری از سوی فدراسیون جهانی فوتبال مواجه شدند. حالا باید دید که آیا فیفا در این موضوع نیز واکنش مشابهی خواهد داشت و بازیکنان تیم ملی ترکیه را به دلیل دخالت سیاست در زمین فوتبال جریمه خواهد کرد یا خیر. 

1070