شورولت اسپانسری بدیمن و نحس برای منچستریونایتد

شورولت اسپانسری بدیمن و نحس برای منچستریونایتد

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه منچستریونایتد در سال 2012 قرارداد اسپانسرینگش را با برند آمریکایی شورولت به امضا رساند ولی لوگوی شورولت تا سال 2014 روی پیراهن یونایتد نقش نبست. 

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، حالا رسانه های خبری در گزارشهایی شورولت را اسپانسری بدیمن و نحس برای شیاطین سرخ عنوان کرده اند.

منچستریونایتد رقابتهای این فصل لیگ برتر را با افت و خیز فراوانی آغاز کرده و آنها از 24 امتیاز ممکن در پایان هفته هشتم تنها 9 امتیاز کسب کرده اند و در رده دوازدهم جدول قرار گرفته اند. این نتایج ضعیف نه تنها برروی شانس یونایتدی ها برای کسب جام در پایان فصل تاثیری چشمگیر داشته، بلکه هواداران این تیم را نیز به شدت ناراضی و عصبانی کرده است. در صورتی که این رویه ادامه یابد، حتی این باشگاه با اسپانسرهایش نیز به مشکل برخواهد خورد؛ به ویژه با اسپانسر اصلی تیم، کمپانی آمریکایی شورولت.

برند آمریکایی شورولت در سال 2012 به عنوان اسپانسر با باشگاه منچستریونایتد قراردادی را به امضا رساند که در ازای آن سالانه 58.6 میلیون پوند به یونایتد پول پرداخت می کند تا لوگوی شورولت روی سینه پیراهن بازیکنان این تیم نقش ببندد. این قرارداد در زمانی به امضا رسید که شیاطین سرخ یکی از قدرتهای اصلی فوتبال انگلیس بودند. اما در طول این سالها رویه تغییر زیادی داشته و یونایتد تدریجا با افتی چشمگیر روبرو شده است. طبق گزارش منتشره در روزنامه دیلی میل، حالا مقامات شورولت به جمع بندی رسیده اند که این قرارداد، برای آنها اصلا مفید نبوده است. چرا که از سال 2014 و زمانی که لوگوی شورولت روی پیراهن یونایتد نقش بست، این تیم در مسیر افت قرار گرفته است.

یکی از مقامات ارشد کمپانی شورولت دراین رابطه گفته:« از ابتدا اوضاع همینگونه بود. ما حس می کنیم که شورولت در این قرارداد بیش از حد هزینه کرده و پول زیادی پرداخت کرده و این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.» بدین ترتیب امکان تمدید این قرارداد عملا منتفی است ولی قرارداد فعلی شورولت وباشگاه انگلیسی همچنان در جریان است. از همین رو سران باشگاه منچستریونایتد از حالا در فکر یافتن اسپانسری جدید هستند و آقای وودوارد، یکی از مقامات ارشد یونایتد چندین پیشنهاد مختلف از برندهای متفاوت را روی میزش دارد و قصد دارد تا اسپانسر جدیدی را جایگزین شورولت کند. از سال 2000، برندهای مختلفی از کمپانی ودافون گرفته تا کمپانی AON برای مدتی لوگوهایشان را روی پیراهن یونایتد چاپ کردند ولی این برندها مبالغ به مراتب کمتری درمقایسه با شورولت به باشگاه یونایتد می پرداختند.

دراین میان، از یک سو سران شورولت این قرارداد را نامناسب و به نوعی هدر کردن پولشان می دانند و از سوی دیگر هواداران شیاطین سرخ هم از همکاری با شورولت دل خوشی ندارند؛ هواداران یونایتد براین باور هستندکه از زمانی که لوگوی شورولت روی پیراهن این تیم نقش بسته، یونایتد دیگر نتوانسته به جامهای ارزشمندی برسدو به نوعی این برند را شوم و نحس می دانند. از سال 2014 به بعد، یونایتد دیگر قهرمان لیگ برتر نشده و تنها یک قهرمانی در لیگ اروپا، یک قهرمانی در جام حذفی انگلیس، یک قهرمانی در جام اتحادیه و یک قهرمانی در جام خیریه کسب کرده است.

در طول این سالها یونایتد تنها یک بار در آستانه قهرمانی در لیگ برتر قرار داشت و آن هم در فصل 18-2017 بود که در نهایت با 19 امتیاز فاصله نسبت به سیتی در جایگاه دوم قرار گرفتند. آنها در طول این هفت سال، در 4 فصل حتی در جمع 4 تیم برتر لیگ هم جایی نداشتند. با وجود تمام این فرازونشیبها پیراهن منچستریونایتد همچنان یکی از ارزشمندترین پیراهنهای تیمهای لیگ برتری است. فروش پیراهن یونایتد درآمدی 64 میلیون پوندی در سال برای این باشگاه به همراه دارد و این درحالی است که رقم فروش سالانه پیراهن منچستر سیتی 45 میلیون پوند و رقم فروش سالانه پیراهنهای آرسنال، چلسی و لیورپول 40 میلیون پوند گزارش شده است.

6363