بیانیه اینفانتینو درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی

بیانیه اینفانتینو درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی

پایگاه خبری فوتبالی – جیانی اینفانتینو، رییس فیفا درباره بازی ایران و کامبوج بیانیه‌ای صادر کرده است.

او در این بیانیه آورده است: «برای اولین بار در طول نزدیک به 40 سال اخیر، چند هزار زن اجازه حضور در یک ورزشگاه در ایران برای تماشای فوتبال مردان را پیدا کردند.

این گام بسیار مثبتی به پیش است، و گامی است که فیفا، و به‌ویژه دختران و زنان ایرانی مشتاقانه منتظرش بوده‌اند. تماشای شور و شوق و شادی‌ای که هواداران امروز نشان دادند به‌یادماندنی بود و ما را تشویق می‌کند که حتی بیشتر از قبل به مسیری که شروع کرده‌ایم ادامه بدهیم. تاریخ به ما یاد داده که پیشرفت مرحله به مرحله انجام می‌شود و این تازه آغاز یک سفر است.

در نتیجه، فیفا بیش از پیش به دنبال آن است که همه دختران و زنانی که می‌خواهند فوتبال را در ایران در ورزشگاه‌ها ببینند بتوانند این کار را در محیطی امن انجام دهند.

حالا دیگر نه می‌توان توقف کرد و نه می‌توان به عقب برگشت.

من می‌خواهم از فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا، و مقامات درگیر این کار به دلیل تلاش‌ها و همکاری‌شان تشکر کنم. فیفا به همکاری با آنها از نزدیک ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که کار درست انجام می‌شود، که این کار درست یعنی اجازه به همه هواداران، فارغ از جنسیت، برایا نی که بتوانند به ورزشگاه‌ها بروند و از بازی فوتبال لذت ببرند. از زمانی که من به فیفا آمده‌ام، ما مبارزه کرده‌ایم تا به این هدف برسیم.

اما فراتر از هر چیز، می‌خواهم تشکری فراوان از دختران و زنان ایرانی داشته باشم و بگویم که برایشان نهایت احترام را قائل هستم؛ آنها شجاعانه بر سر حق خود ایستادند.

فیفا کاملا از آنها حمایت می‌کند و کنار آنها می‌ایستد.»


8444