هافبک سابق ترینیداد و توباگو به جمع داوطلبان ریاست فیفا می پیوندد

هافبک سابق ترینیداد و توباگو به جمع داوطلبان ریاست فیفا می پیوندد

به گزارش رویترز، دیوید نخید که در لیگ سوئیس و لیگ برتر آمریکای شمالی بازی کرده است، اعلام کرد حمایت پنج فدراسیون را برای اعلام نامزدی خود بدست آورده است و درخواست خود را به کمیته انتخابات فیفا ارایه کرده است.
الحسین شاهزاده اردنی نیز نامزدی خود را برای جانشینی سپ بلاتر اعلام کرده است. انتظار می رود شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز تا قبل از پایان مهلت چهارم آبان (26 اکتبر)، نامزدی خود را اعلام کند. انتخابات ریاست فیفا اسفند ماه برگزار می شود.
در حالی که این دو شاهزاده عرب برای تصاحب کرسی ریاست فیفا پیشتاز هستند، نخید گفت هیچ یک از این دو نفر راه حل خوبی برای فیفا که گرفتار یک سلسله رسوایی فساد شده است، نیستند.
وی گفت: ما نماینده پول هنگفت از خلیج فارس یا تجملات سلطنتی نیستیم. ما نماینده کسی هستیم که می تواند مدعی توازن بهتری در این ورزش جهانی باشد.
وی گفت: الحسین شاهزداه اردنی از 23 سالگی رییس فدراسیون اردن بوده است. اکنون او می خواهد در مورد اصلاحات حرف بزند. اما 16 سال براساس حکم در این سمت بوده است. او چه حرفی در مورد اصلاحات دارد؟ آیا در این 16 سال رقیبی داشته است یا به عنوان یک شاهزاده در این سمت بوده است؟
نخید که در لبنان یک آکادمی فوتبال را اداره می کند، افزود: گمان نمی کنم این شاهزاده اردنی برای فوتبال مناسب باشد. او فاقد جاذبه برای ریاست این نهاد است.
نخید 51 ساله 35 بازی برای ترینیداد و توباگو در سالهای 1992 تا 2005 انجام داده است.
اما شهرت این کشور واقع در حوزه دریای کارائیب عمدتا به خاطر جک وارنر نایب رییس سابق فیفا است که ماه گذشته به علت اتهامات فسادی که علیه او مطرح بود، تا پایان عمر از شرکت در هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شد. نخید خود را مخالف دیرینه وارنر معرفی کرد.
وی گفت: وارنر در مورد محرومیت خود از فوتبال نگرانی ندارد. او حتی یک روز هم برای فوتبال دلتنگ نمی شود.
نخید افزود: شیخ سلمان عضو کمیته اجرایی فیفا که متحد نزدیک شیخ احمد الفهد الصباح کویتی یکی از قدرتمندترین مردان در سیاست ورزش بین الملل است، بخشی از نهاد فیفا است.
وی با اشاره به حضور شیخ سلمان در فوتبال آسیا گفت: اگر کمی در مورد فوتبال آسیا و رقابتهای تلخی که به راه افتاد بدانید، درمی یابید جدا کردن این افراد از اتفاقاتی که در جریان است، کار دشواری است.
نخید خواهان مناظره علنی بین نامزدهای ریاست فیفا است.
وی گفت: حمایت کارائیب و سایر کنفدراسیون ها را بدست آورده است. اما حامیان وی از او خواسته اند در این مرحله حمایت آنها را علنی نکند.
ورزشی**1584

انتهای پیام /*