طالبی: فرهنگ‌سازی تاثیر مستتقیم حضور زنان در ورزشگاه است

طالبی: فرهنگ‌سازی تاثیر مستتقیم حضور زنان در ورزشگاه است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: زنان فوتبال‌دوست ایرانی به حق خود رسیدند و امیدوارم این اتفاق استمرار داشته باشد تا شاهد ثمره آن یعنی فرهنگ‌سازی باشیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «جلال طالبی» سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدار تیم ملی مقابل کامبوج در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، با اشاره به حضور زنان در این بازی اظهار داشت: حضور زنان در ورزشگاه حق آنها بود که بیایند و عملکرد قهرمانان، برادران و پدران خود را از نزدیک تماشا کنند اما متاسفانه به دلیل عدم فراهم بودن زیرساخت‌ها چنین اتفاقی تا امروز رخ نداده بود اما حالا خوشحالیم که آنها به حق خود رسیدند.

وی افزود: کامبوج حریف چندان قدرتمندی نیست که بتواند برای تیم ملی ما مشکل ایجاد کند اما به هیچ وجه نباید این تیم را دست کم گرفت. ملی‌پوشان باید هوشیار باشند تا غافلگیر نشوند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به تغییرات سبک تیم ملی نسبت به زمان حضور کارلوس کی‌روش خاطرنشان کرد: سیستم مارک ویلموتس در تضاد با سیستم کی‌روش است. کی‌روش یک فلسفه داشت که آن هم دفاع کردن بود اما ویلموتس چهره تیم ملی را به تیمی تهاجمی تغییر داده است؛ اگر برای دفاع تنها یک فلسفه لازم است، برای حمله کردن چند فلسفه نیاز داریم و تیمی که هجومی بازی می‌کند به مراتب نسبت به تیمی که دفاعی بازی می‌کند کار سخت‌تری دارد.

وی تاکید کرد: حریف اصلی ما در این بازی‌ها عراق است؛ باید تفاضل گل‌مان را برابر حریفانی مانند کامبوج بالا ببریم که برای صعود مشکلی نداشته باشیم.

طالبی در پایان گفت: عراق حریف اصلی ما است اما نقش تعیین‌کننده را در گروه ایران، بحرین ایفا می‌کند که به ایران و یا عراق امتیاز خواهد داد یا خیر.

تیم ملی فوتبال ایران فردا پنجشنبه ۱۸ مهرماه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی در دومین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ به مصاف کامبوج خواهد رفت.

4344