خداحافظی شواین اشتایگر با دنیای فوتبال: به فوتبال وفادار می مانم

خداحافظی شواین اشتایگر با دنیای فوتبال: به فوتبال وفادار می مانم

پایگاه خبری فوتبالی- باستین شواین اشتایگر ستاره باتجربه تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ از تصمیمش برای خداحافظی از دنیای حرفه ای فوتبال صحبت کرده است. این بازیکن 35 ساله که سابقه پوشیدن پیراهن تیمهای بزرگی مثل بایرن مونیخ، منچستریونایتد و شیکاگو فایر را در کارنامه فوتبالی اش دارد، اعلام کرده که با پیراهن تیم شیکاگو فایر از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، شواینی در صحبت هایی دراین رابطه گفته:« خداحافظی من به عنوان یک فوتبالیست شاغل باعث شد که حس یک انسان مالیخولیایی به من دست بدهد ولی با فکر به اتفاقات تازه ای که در آینده انتظارم رامی کشند، با این چالش روبرو می شوم. من همچنان به فوتبال وفادار خواهم ماند.»

یواخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان هم بلافاصله درهای تیم ملی آلمان را به روی این بازیکن باز کرده است:« از بازیکنانی مثل شواین اشتایگر همیشه در تیم ملی استقبال می شود.»

در سال 2015 بود که باستین شواین اشتایگر بعد از سالها حضور در بایرن مونیخ، آلمان را به مقصد لیگ برتر انگلیس ترک کرد و به منچستریونایتد پیوست. او در اولدترافورد زیر نظر لوئیس فان خال و سپس ژوزه مورینیو فوتبالش را دنبال کرد و بعد از آن و در شرایطی که توسط مورینیو مورد استفاده قرار نمی گرفت، این تیم را به مقصد شیکاگو فایر ترک کرد.

 شواین اشتایگر مجموعا 663 بازی در دنیای حرفه ای فوتبال برگزار کرد که 500 بازی در بین سالهای 2002 تا 2015 با پیراهن بایرن مونیخ بود. او با این تیم 8 قهرمانی در بوندسلیگا، هفت قهرمانی در جام حذفی آلمان به دست آورد ودر قهرمانی سه گانه بایرن زیرنظر یوپ هاینکس دراین تیم بود . شواینی 121 بازی ملی هم برای تیم ملی آلمان برگزار کرده و یکی از مهره های کلیدی ژرمنها در فینال جام جهانی 2014 بود. او در منچستریونایتد هم چند جام قهرمانی فتح کرد. 

شواین اشتایگر درتمام تیمهایی که درآنها به میدان رفته، جزو بازیکنان محبوب هواداران بوده و درپیغام خداحافظی اش، پیامی هم برای هوادارانش داشته:« برای تمام هواداران و تیمهایم: بایرن مونیخ، منچستریونایتد، شیکاگو فایر و تیم ملی آلمان: از همه متشکرم. شما این امکان را برایم فراهم کردید که دوران فوتبالی ام برایم فوق العاده رقم بخورد. در عین حال می خواهم از همسرم آنا ایوانوویچ و اعضای خانواده ام به خاطر تمام حمایتهایشان تشکر کنم.»

6363