کدام دروازه بان‌ها بیشترین افت قیمت را داشتند؟/ از کورتوا تا کاریوس و نویر

کدام دروازه بان‌ها بیشترین افت قیمت را داشتند؟/ از کورتوا تا کاریوس و نویر

سایت رسمی فوتبالی - سایت ترانسفرمارکت که متخصص ارزشگذاری بازیکنان فوتبال دنیاست، اعلام کرد که تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی رئال مادرید با 10 میلیون یورو کاهش قیمت نسبت به زمستان 2019 بیشترین افت را نسبت به دروازه بان های فوتبال جهان داشته است.

به گزارش فوتبالی، تیبو کورتوا دروازه بان بلِژیکی رئال مادرید نتوانسته آن طور که باید و شاید در برنابئو خودش را ثابت کند. او با 35 میلیون یورو به عنوان گران ترین دروازه بان تاریخ لالیگا از چلسی به رئال مادرید پیوست اما نتوانسته ارزش های خود را نشان بدهد و کیفیت جالبی ارائه بدهد. ارزش این بازیکن که در زمستان 2019 به 65 میلیون یورو رسیده بود حالا تا 55 میلیون یورو کاهش یافته و توانسته از این حیث به رکورد برسد.

دو دروازه بان هفت میلیون یورو کاهش قیمت داشته اند : جک باتلند در استوک سیتی که ارزش او در بازه مشابه از 22 به 15 میلیون یورو کاهش یافته و لوریس کاریوس دروازه بان اسبق لیورپول که در حال حاضر در فنرباغچه توپ می زند و ارزش او از 12 به 5 میلیون یورو رسیده است. رده چهارم در اختیار رالف فارمن در نوریچ است که ارزش او از 10 به 4 میلیون یورو رسیده است. داوید دخیا دروازه بان منچستریونایتد هم اوقات خوشی ندارد و ارزش او از 70 به 65 میلیون یورو کاهش پیدا کرده است. 

برخی از کاهش قیمت ها هم با توجه به بالا رفتن سن بازیکنان طبیعی است. مثلا ارزش هوگو لوریس از 30 به 25 میلیون یورو رسیده و کیلور ناواس که در پی اس جی عملکرد خوبی داشته از 15 به 10 میلیون یورو.ارزش بونو در سویا از 10 به 15 میلیون یورو رسیده و رابرت زیلر در هانوفر از 7 به 2.5 میلیون یورو. مانوئل نویر دروازه بان بایرن مونیخ که زمانی بهترین دروازه بان جهان بود هم در حال حاضر 18 میلیون یورو می ارزد که چهار میلیون یورو افت قیمت داشته است.