نصیرزاده: هیچ تیمی مثل ماشین‌سازی از داوری ضرر نکرده است

نصیرزاده: هیچ تیمی مثل ماشین‌سازی از داوری ضرر نکرده است

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست باشگاه ماشین‌سازی گفت: هیچ تیمی در فصل جدید لیگ برتر به اندازه ما از اشتباهات داوری متضرر نشده است.

به گزارش فوتبالی، هوشنگ نصیرزاده در مورد داوری‌های مسابقات فوتبال گفت: نکته مهم داوران ما این است که همه آنها بی‌طرف هستند و تمام جامعه داوری ما قاطعانه سالم هستند اما مسئله این است که آنها مرتکب اشتباه انسانی می‌شوند. بعضی از موارد در کلاس‌های داوری تدریس نمی‌شود. در واقع یک داور تمام دانشش را در کلاس داوری به دست نمی‌آورد. انسان باید به صورت ذاتی و به وسیله حس خودش بداند در چه زمانی و در چه مسابقه‌ای باید چه کار کند و این مساله‌ای است که هیچ مدرسی در جهان نمی‌تواند آن را تدریس کند.

وی در ادامه تصریح کرد: به عقیده من در مدت تعطیلی 17 روزه بازی‌ها، بهتر است داورانی که تاکنون در بازی‌ها دچار اشتباه شده‌اند جمع شوند و به عنوان مثال در یک کلاس یک روزه شرکت کنند و نکات لازم به آن‌ها یادآوری و اشتباهات آن‌ها برطرف شود.

نصیرزاده اضافه کرد: حالا که لیگ در تعطیلات است و مدتی هم از بازی‌ها گذشته خوب است کارشناسی دیرهنگامی در مورد بعضی صحنه‌های مهم در بازی‌ها داشته باشم. به عنوان مثال در دربی تهران پنالتی که گرفته شد بسیار دقیق بود و بنیادی‌فر در این صحنه خیلی خوب سوت زد. عملکرد داور این بازی عالی بود و با اینکه سنش از بعضی بازیکنان داخل زمین کمتر بود قضاوت خوبی از خودش به جا گذاشت و در بحران هم خوب قضاوت کرد. 

وی در ادامه گفت:‌ همچنین باید در مورد گل ذوب‌آهن به استقلال بگویم که یک گل سالم بود و موردی بود که سواد و دانش کارشناسان داوری را در رابطه با قانون 11 فوتبال مشخص کرد. در واقع عیار کارشناسان در اظهار نظر به این صحنه مشخص شد. افرادی که این گل را بی‌عیب و نقص تشخیص دادند، نشان دادند که قانون آفساید را خیلی خوب متوجه شدند. در آن صحنه چون بازیکن در آفساید صاحب توپ نشد جایش را عوض کرد و وقتی توپ را دریافت کرد صحنه اول در موردش مصداق نداشت. من باید به دانش تمام آنهایی که گفتند این گل آفساید نیست تبریک بگویم.

سرپرست باشگاه ماشین‌سازی در مورد صحنه‌های داوری که به ضرر این تیم شده، گفت: در بازی با سپاهان یک پنالتی علیه ما گرفته شد که درست نبود. در بازی با شهر خودرو یک پنالتی به نفع ما گرفته نشد و همچنین یک پنالتی دیگر هم علیه ما در بازی با پرسپولیس گرفته شد. هیچ تیمی در فصل جدید لیگ برتر به اندازه ما از اشتباهات داوری متضرر نشده است.

نصیرزاده در مورد اینکه آیا اعلام پنالتی در بازی با پرسپولیس زمینه ساز شکست ماشین سازی شد، گفت:‌ پرسپولیس قهرمان جام حذفی گذشته بود. ما به تیم لیگ دویی نباختیم که افسوس بخوریم و در آن بازی هم خیلی خوب بودیم. هر چند از رفتار رسول خطیبی در آن بازی سوء‌تعبیر شد. من او را می‌شناسم اهل به کار بردن کلمات بد نیست و اگرچه ممکن است عصبانی شود اما اخلاق‌گرا است.

سرپرست باشگاه ماشین‌سازی در خصوص جذب مهاجم خارجی برای این تیم گفت:‌ما یک مهاجم برزیلی که در سری A برزیل بازی کرده را به تبریز آورده‌ایم.او از سه‌شنبه تمریناتش را آغاز می‌کند. ما سعی می‌کنیم کیفیت بازیکنان خارجی که به ایران می‌آوریم را ابتدا مورد بررسی قرار دهیم و از آن‌ها تست بگیریم و پس از آن برای عقد قرارداد اقدام کنیم.



9697