شاه‌محمدی: کالدرون بازیکنان را زمین‌گیر کرده/ پرسپولیس در خط حمله ایراد دارد

شاه‌محمدی: کالدرون بازیکنان را زمین‌گیر کرده/ پرسپولیس در خط حمله ایراد دارد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به سومین شکست این تیم در شش بازی اخیر لیگ برتر واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، به نقل از فارس، جمشید شاه محمدی، در خصوص شکست تیم پرسپولیس مقابل شهرخودرو گفت:‌ به نظر من بازی از سوی هر دو تیم با سرعت خوبی انجام شد و موقعیت‌هایی هم به دست آمد اما بازیکنان پرسپولیس از این موقعیت‌ها استفاده نکردند. پرسپولیس در خط حمله ایراد دارد و بازیکنان در زمان حمله به خط جلو اضافه نمی‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود که بازیکنان  پرسپولیس در خلق موقعیت عملکرد خوبی نداشته باشند و در ادامه کار دچار مشکل می‌شوند. هافبک‌های پرسپولیس پا به توپ نیستند و شاید فقط مهدی ترابی با توپ حرکت کند. وحید امیری کیفیت گذشته را ندارد و شاید نظر سرمربی تیم این است که از آنها استفاده کند اما نظر من متفاوت است. چرا که پرسپولیس تیمی است که در سابقه‌اش همیشه فوتبال هجومی وجود داشته اما می‌بینیم که این تیم دچار مشکلات زیادی است. دفاع‌های کنار باید در زمان حمله اضافه شوند اما مدافعان پرسپولیس این کارها را نمی‌کنند.

وی در خصوص اینکه پرسپولیس در خط حمله کم‌خطر است، اظهار داشت: بازیکنان که عوض نشدند و همان بازیکنان سال قبل هستند اما شاید نظرات کالدرون آنها را زمین‌گیر کرده است. برانکو به بازیکنان فضای بیشتری می‌داد اما کالدرون چنین نظری ندارد و به نظر می‌رسد برخلاف برانکو اجازه حرکت زیاد به بازیکنان نمی‌دهد هرچند که آرژانتینی‌ها همیشه دنبال فوتبال هجومی بودند و این مسائل عجیب است. از طرف دیگر علی علیپور بسیار بد عمل کرده و آن انتظاری که از او می‌رود را برآورده نکرده است. علیپور سال گذشته 80 بود اما امسال نمره او 15 است و یک مهاجم نباید اینطور عمل کند. 

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اظهارات کالدرون درباره سیدجلال حسینی در نشست خبری با بازی شهرخودرو گفت: سیدجلال بازیکن بزرگی است و خودش می‌تواند بگوید که می‌تواند بازی کند یا نه. در پرسپولیس هواداران تصمیم می‌گیرند که چه بازیکنی به زمین برود و همه هم سیدجلال را دوست دارند. هرچند که شاید سیدجلال حسینی هم در ترکیب پرسپولیس بود همین اتفاقات رخ می‌داد و همه این نتایج بد را به گردن او می‌انداختند. به نظر من خط دفاعی پرسپولیس بد نبوده و اگر گلی هم دریافت شده به دلیل اشتباهات فردی برخی از بازیکنان بوده است. به طول مثال در بازی با تراکتور گلی که خوردیم به دلیل اشتباه بیرانوند بود. اما من خودم به سیدجلال حسینی اعتقاد دارم. 

شاه‌محمدی در مورد اینکه پرسپولیس به سه رقیب مستقیمش باخته و به آنها امتیاز داده است، اظهار داشت: من فکر می‌کنم با آمدن انصاری‌فرد وضعیت پرسپولیس بهتر شود. اما این را هم باید قبول کرد که همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس با انگیزه هزار برابری بازی می‌کنند. من فکر می‌کنم پرسپولیس آینده خوبی دارد و نباید مثل کشورهای عربی خیلی زود تصمیم بگیریم. همین بازیکنان بودند که پرسپولیس را در سال‌های قبل موفق کردند. به هر حال مربی در زمین کاره‌ای نیست و یک مربی فقط تا کنار زمین می‌تواند بازیکنان را هدایت کند اما متأسفانه بازیکنان ما حرفه‌ای نیستند. بازیکنانی مثل بشار رسن و وحید امیری ضعیف هستند اما بازی شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی را دوست دارم و آنها عملکرد خوبی دارند.

7413