چراغپور: مجیدی حتما متوجه شده اشکالاتی وجود دارد که استعفا داده است

چراغپور: مجیدی حتما متوجه شده اشکالاتی وجود دارد که استعفا داده است

پایگاه خبری فوتبالی- جلال چراغپور، کارشناس فوتبال روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و با چیا فوادی، سردبیر سایت فوتبالی، به گفت و گو پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، جلال چراغپور در ابتدای سخنانش گفت: تیم ملی امید، از روز اول تا امروز از عناصر سد کننده متفاوتی اثر گرفته است. یعنی متغیر های وابسته زیادی روی آن اثر می گذارند. آقایان استیلی و مظلومی و ... هرکدام از یکی از آن ها سخن می گویند. همه این ها درست است اما همه ماجرا نیست. باید همه این ها را کنار هم بگذاریم و گزارش های فیفا و گزارش کارشناس های دیگر فوتبال را مطالعه کنیم تا متوجه چند چیز شویم که به آن ها بی توجهیم. اما اینکه یک مربی دو مربی سه مربی... ضعیف باشند درست ولی مگر می شود 20 مربی و کادر و مجموعه در 44 سال اشتباه کار کنند؟ پس یک چیز این وسط مشکل دارد. البته به نظر من چند چیز این وسط مشکل دارد. 

کارشناس فوتبال ادامه داد: کدام مربی جوانی در ابتدای راه مربیگریش است و آثار صعود را می بیند و استعفا می دهد؟ آقای مجیدی پس از سال ها بازی کردن، اگر تیم امید را مستعد به صعود و پیروزی می‌دید، ادامه کار می داد. حتما مشکلاتی را دیده است که استعفا داده. چیزی بین سن زیر 23 سال و بالای جوانان، در این مقطع سنی فرمولی وجود دارد که ما آن را 44 سال است در نظر نمی گیریم. در این مقطع سنی در خیلی از تکنیک ها استاد نیستند، دانش فوتبالی ندارند، مربی که انتخاب می شود باید teacher-coach باشد نه manager-coach. باید با بررسی این موضوع به یک فرمول برسیم. مشخص است که فرمول این تیم غلط است. 

وی افزود: فیفا معتقد است هر فوتبالیست در یک فصل فوتبالی باید 34 مسابقه بازی کند تا رفتار هایی را که باید انجام دهد نهادینه شود و اتوماتیک انجام دهند. در تیم ملی ما به جز چند نفر که کم بازی می کنند اسکلت اصلی تیم اصلا در تیم هایشان بازی نمی کنند. پس گرفتاری های در لحظه به عکس العمل در لحظه تبدیل نمی‌شود. سوارز در دو گلی که به اینتر زد تصمیمی گرفت؟ مثل یک ربات در لحظه کارش را انجام داد. اما در فوتبال ما توپ ها به آن شکل گل نمی‌شود. در فوتبال ما همه توپ ها را می‌زنند به هوا! ما شبه فوتبال بازی می‌کنیم نه فوتبال! 

وی در انتها گفت: انچنان این مساله مخوف و مخفی نیست. اسناد مشخص است که باید با چه سیستمی چند بازی صورت بگیرد. برخی کشورهای آفریقایی هم تیم ملی امیدشان را در قالب تیم باشگاهی در مسابقاتشان شرکت می دهند و مانند دوره سربازی، دو سال رایگان بازی انجام می‌دهند. چون در سنین کمی هم هستند حقوق بگیر می‌شوند. می‌شود از چنین طرح هایی هم الگو گرفت. 

7413