آدریانو و دیگران؛ بازیکنانی که به خاطر چاقی بیش از حد، با فوتبال وداع کردند!

آدریانو و دیگران؛ بازیکنانی که به خاطر چاقی بیش از حد، با فوتبال وداع کردند!

پایگاه خبری فوتبالی- فوتبالیست های حرفه ای اغلب دارای تناسب اندام و وزن ایده آلی هستند. حال آنکه در این بین بازیکنانی بودند که این معادله را بر هم زدند. 

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، در لیستی به بررسی برخی از بازیکنانی که با مشکل اضافه وزن مواجه بودند می‌پردازیم.

1. ویلیام فولک

لقب چاق ترین فوتبالیست حرفه ای تمام ادوار فوتبال را به سادگی می‌توان به ویلیام فولک داد؛ که بیشتر با نام ویلیام "ًچاق" شناخته می شود. وقتی لقب چاق را به شما میدهند، آن فرد می‌تواند چندین الوار را حمل کند، و قطعا ویلیام همینگونه بود. با 1 متر و 91 سانتی متر قد، به اندازه 24 سنگ بزرگ به نظر می آمد. این عظیم الجثه بودن با اینکه به چالاکی او در واکنش ها لطمه میزد، ولی با کمترین حرکت، با اشغال قسمت عظیمی از دروازه پاداش هیکل بزرگش را می‌گرفت.

فولک بیشتر دوران بازیش را در شفیلد یونایتد سپری کرد، و بعد ها پیراهن چلسی و برادفورد را نیز بر تن کرد. همچنين در تاریخ 29 مارس 1897 تنها بازی ملی خود با لباس تیم ملی انگلستان را در مقابل تیم ملی ولز انجام داد.

فولک در طی 13 سال بازی برای این 3 تیم، 355 بار به میدان رفت و یکبار قهرمانی لیگ دسته اول و دو بار قهرمانی جام حذفی را در کارنامه خود دارد.

کاپیتان پیشین چلسی در سال 1916، در سن 42 سالگی و به دلایل نامعلوم درگذشت.

2. آیلتون

آیلتون گونزالس دا سیلوا که به اختصار به "آیلتون" مشهور است، استعدادی از برزیل بود که سابقه گلزنی در اروپا و آمریکای جنوبی را دارد. او با قد 1 متر و 77 سانتی متر، بسیار حجیم بود. اما او از این قدرت بدنی به نفع خود استفاده می‌کرد.

آیلتون 205 گل در 476 بازی به ثمر رساند و برای تیم هایی مانند وردربرمن، شالکه و بشیکتاش به میدان رفت. آیلتون در سال 04_2003 علاوه بر قهرمانی بوندسلیگا و جام حذفی، آقای گلی لیگ آلمان را نیز از آن خود نمود. 

او که هرگز در تیم ملی برزیل بازی نکرده بود به عنوان یکی از هدف‌های اصلی‌ قطری‌ها برای بازی در تیم ملی این کشور به شمار می‌رفت. قطری‌ها قصد داشتند با پرداخت یک میلیون دلار تابعیت قطری به او بدهند؛ اما فیفا مانع این موضوع شد و میزان سال‌های بازی در یک کشور برای تغییر تابعیت را به 5 سال تغییر داد.

3. توماس برولین

بعد از جام جهانی 1994، یکی دیگر از استعداد های فوتبال، با اضافه وزن آینده حرفه ای خود را نابود کرد. برولین در اواسط دهه 90، کوپا ایتالیا، جام در جام اروپا، لیگ اروپا و سوپر کاپ اروپا را با پارما به دست آورده بود و با سوئد به مرحله نیمه نهایی یورو 92 و جام جهانی 1994 رسیده بود.

وقتی در سال 1995 به لیدز یونایتد پیوست، این باشگاه معتقد بود یکی از بهترین شماره 10 های جهان را به خدمت گرفته است؛ اما این اتفاق هرگز رخ نداد. برولین نتوانست تناسب اندام خود را پس از مصدومیتی که دچارش شده بود به دست آورَد و به طرز وحشتناکی دچار اضافه وزن شد.

او در سن 28 سالگی کفش هایش را آویخت. 

4. نویل ساوتال

یک دروازه بان در کلاس جهانی، نویل ساوتال اسطوره باشگاه اورتون میباشد که در طی 17 سال بازی برای تافی ها، 747 بار به میدان رفت و 9 جام به دست آورد. او همچنین یکی از بر جسته ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی ولز به شمار می‌رود و 92 بازی ملی در کارنامه خود دارد. ساوتال چهار بار در تیم منتخب سال لیگ برتر قرار گرفت و حتی یک بار بازیکن سال لیگ انگلیس از دیدگاه انجمن نویسندگان فوتبال انگلستان (FWA) لقب گرفت. او مردی بزرگ بود که در اواخر دوران حرفه ای خود دچار بحران اضافه وزن شد.

5. آدریانو

هنگامی که استعداد های فوتبال برزیل را مرور می‌کنیم، نمی‌توانیم به سادگی از کنار اسم آدریانو عبور کنیم. مجهز بودن به ابزار هایی مانند شوت هایی مهلک، تکنیک خوب، توانایی در نبرد های هوايي، قدرت و دقت، او را به یک مهاجم در کلاس جهانی تبدیل کرده بود. اما او قدر استعداد خود را ندانست و اجازه داد پتانسیلش هدر برود. با این وجود او 13 جام در رده باشگاهی و 4 جام با برزیل برده است. آدریانو 48 بازی ملی برای تیم ملی فوتبال برزیل انجام داده است و 27 گل ملی نیز در کارنامه خود دارد. عکس هایی که اخیرا از این ستاره برزیلی دیده می‌شود نشان می‌دهد که مشکل او چه قدر جدی است.

7413