رسمی؛ مارکیزیو در 33 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

رسمی؛ مارکیزیو در 33 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

پایگاه خبری فوتبالی - کلودیو مارکیزیو، هافبک سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس، رسما از دنیای فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد. 

به گزارش فوتبالی، مارکیزیو امروز یک کنفرانس خبری در ورزشگاه اختصاصی یوونتوس برگزار کرده و پیش از این کنفرانس با انتشار توییتی اعلام کرد که تصمیم گرفته از فوتبال بازنشسته شود. این بازیکن 33 ساله در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: " من به کودکی که رویای فوتبالیست شدن داشت قول داده بودم که این کار را انجام دهم. من تا زمانی که احساس کردم این احساس درونم وجود دارد، به میدان رفت. هنوز به تمام قولم عمل نکردم و به همین دلیل ترجیح دادم که همه چیز را به پایان ببرم. بنابراین از رویایم سپاسگزارم، تو به من قدرت، موفقیت و لذت دادی! " 

مارکیزیو در تورین به دنبا آمد و بزرگ شد و وقتی تنها 7 سال داشت در آکادمی یوونتوس مشغول به فوتبال شد. او 389 بازی برای این تیم انجام داد، 37 گل به ثمر رساند و 43 پاس گل ارسال کرد و در تمام این مدت تنها یک کارت قرمز دریافت کرد. او در فاصله سال های 2012 تا 2018 موفق شد 7 بار با یووه قهرمان سری آ شود و دوبار در فینال لیگ قهرمانان حاضر بود اما مصدومیت از ناحیه زانو باعث شد که شرایط او برای ادامه فوتبال سخت شود. او به زنیت سن پترزبورگ پیوست اما در این تیم نیز تنها 15 بازی انجام داد. او همچنین 55 بازی ملی برای ایتالیا در کارنامه دارد، 5 گل با پیراهن این تیم به ثمر رسانده و در دو جام جهانی حضور داشته است. 

1070