روایت دادکان از بازی دوستانه پرسپولیس و بایرن مونیخ؛ نقش فدراسیون و علی کریمی

روایت دادکان از بازی دوستانه پرسپولیس و بایرن مونیخ؛  نقش فدراسیون و علی کریمی

پایگاه خبری فوتبالی – رئیس اسبق فدراسیون فوتبال برای اولین بار درباره بازی دوستانه پرسپولیس و بایرن مونیخ توضیح داد.

در شرایطی که به نظر می‌رسید این بازی با رایزنی‌های مدیران وقت باشگاه پرسپولیس قطعی شده اما صحبتهای محمد دادکان در گفتگو با ایران‌ورزشی نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال این بازی را جور کرده است.

دادکان گفته:" رئیس سازمان تربیت بدنی با من تماس گرفت که اینها(پرسپولیس) پول ندارند و شما کمک‌شان کن. من پول دادم بایرن‌مونیخ به ایران آمد. این باشگاه قرار بود با تیم ملی بازی کند اما چون آقای علی کریمی در آن تیم عضویت داشت، گفتیم با پرسپولیس بازی کند. اگر یک استقلالی در بایرن‌مونیخ بود، می‌گفتم با استقلال بازی کنند. 200 میلیون تومان به آقای انصاری‌فرد دادم. 200 میلیون تومانِ 14 سال قبل. پول را به یورو تبدیل و به حساب باشگاه آلمانی در دبی واریز کردند تا به تهران بیایند."

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که فراهم کردن مقدمات برگزاری این بازی در کارنامه مدیریتی محمدحسن انصاری‌فرد ثبت شده، این جواب را داده است:" بایرن‌مونیخ راضی بود با تیم ملی ایران بازی کند. یک ریال هم نمی‌گرفت. تیم ملی آلمان را هم دیدید که با ایران بازی کرد، پول نگرفت و تازه پول هم داد. 800 هزار یورو به خاطر بم و بازی با تیم ملی ایران پول دادند. در آن زمان هم سرمربی تیم ملی دوست نداشت با بایرن‌مونیخ بازی کند و هم بازی یک تیم ملی با یک باشگاه کمی سخت بود. ما به باشگاه پرسپولیس پول دادیم، فقط به خاطر آقای علی کریمی و حمایت‌های فردی به نام محمودرضا فاضلی که کارهای ما را در خارج از ایران انجام می‌داد. ما این کار را کردیم، حالا اگر انصاری‌فرد می‌گوید او کرده مهم نیست."

1984