دادکان: فقط بی‌سوادها می‌گویند رنکینگ فیفا مهم نیست

دادکان: فقط بی‌سوادها می‌گویند رنکینگ فیفا مهم نیست

پایگاه خبری فوتبالی – رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اهمیت رده‌بندی فیفا حرفهای جالبی دارد.

به گزارش فوتبالی، محمد دادکان – که تیم ملی در دوران ریاست او در فدراسیون فوتبال به رده پانزدهم رنگینگ فیفا رسید – با این نظریه که رده‌بندی فیفا اهمیتی ندارد، کاملا مخالف است.

او به ایران‌ورزشی گفته:" کارشناسی در تلویزیون می‌گفت رنکینگ اهمیتی ندارد. آخر بی‌سواد، نمی‌دانی حرف نزن. شما اگر اول تا چهارم باشی، برای بازی تدارکاتی هر جای دنیا که بروی 500 هزار دلار و شاید هم بیشتر می‌گیری. اگر چهارم تا دهم باشید 250 هزار دلار می‌گیرید. شما بروید رسیدهای مالی ما را ببینید. کرواسی وقتی تیم ملی ایران را دعوت کرد، ما پانزدهم بودیم. کرواسی تیم سوم دنیا بود و البته 150هزار دلار هم به ما داد. به ایتالیا رفتیم و 150 هزار دلار گرفتیم. کره‌ جنوبی ما را دعوت کرد و 250 هزار دلار دریافت کردیم. پرواز فرست‌کلاس هم به ما دادند. حالا یک بی‌سواد می‌آید و می‌گوید رنکینگ مهم نیست. الان اما تیم ملی به بوسنی که می‌رود، هم پول بازی می‌دهد، هم پول هواپیما."

دادکان برای تکمیل حرفهایش یک مثال ویژه دارد:" صدر‌اعظم آلمان، رئیس جمهوری ما را در فرانسه دیده بود. به او تبریک و تأسف می‌گوید. این را خود رئیس جمهوری وقت برای من تعریف کرد. گفت یکی از دلایلی که من به تو نشان لیاقت دادم همین است. صدر‌اعظم آلمان به من گفت شما تیم پانزدهم دنیا هستید و آلمان هفدهم. خوشحالم از اینکه شما پانزدهم هستید و متأسف از اینکه آلمان هفدهم است."

1984