حمایت دادکان از حضور زنان در ورزشگاه؛ این اتفاق به دین لطمه نمی‌زند

حمایت دادکان از حضور زنان در ورزشگاه؛ این اتفاق به دین لطمه نمی‌زند

پایگاه خبری فوتبالی – رئیس اسبق فدراسیون فوتبال از حضور بانوان در ورزشگاه برای دیدن مسابقات فوتبال دفاع می‌کند.

به گزارش فوتبالی، هفته گذشته بود که یک مقام قضایی از حضور زنان در ورزشگاه انتقاد و آن را حرکت حساب شده دشمن دانست. با این همه رئیس اسبق فدراسیون فوتبال نظری متفاوت با مقام قضایی مربوطه دارد و معتقد است که باید بانوان به ورزشگاه بیایند.

محمد دادکان به ایران‌ورزشی گفته:"انگار همه‌چیزمان سر جایش است و فقط حضور زنان مانده. داریم خودزنی می‌کنیم، بابا راه بدهیم آنها هم بیایند. یعنی فقط در ورزشگاه فسخ و فجور می‌شود؟ یعنی هیچ جای مملکت نیست؟ هر جا را دست بگذاری فساد است، آن‌وقت فقط حضور در ورزشگاه برای زنان ممنوع است؟ 50درصد جمعیت ما را زنان تشکیل می‌دهند، یکی می‌گوید به ورزشگاه بیایند و یکی می‌گوید نیایند. توجیه اینکه اگر زنان به ورزشگاه بیایند فساد به‌وجود می‌آید را کسی در جامعه قبول نمی‌کند."

دادکان که در زمان ریاست او در فدراسیون، عده‌ای از بانوان توانستند بازی تیم ملی و بحرین در مرحله انتخابی جام جهانی 2006 را از نزدیک ببینند، در ادامه صحبتهایش به آن روزها هم اشاره‌ای داشته است:" آن زمان به ما هم گفتند زنان نیایند اما من پای خودم را در یک کفش کردم که این اتفاق بیفتد. گفتم اینجا دیگر دست ما نیست، زنان باید وارد شوند تا داور سوت بزند. آیا اتفاقی افتاد؟ اگر زنان به ورزشگاه بیایند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و به دین هم لطمه نمی‌خورد. اگر شما برای محیط بسته دل می‌سوزانید، ببینید در اجتماع چقدر است. یک‌بار هم به فدراسیون والیبال گفتم اگر شما نمی‌توانید همزمان با مردان، زنان را به ورزشگاه راه بدهید، تماشای دو بازی را به مردان اختصاص بدهید و دو بازی هم به زنان. بگذارید این هنجار تبدیل به ناهنجاری نشود."

دادکان، در جاهای دیگری هم که بوده، اجازه نداده که بانوان از دیدن مسابقات ورزشی محروم شوند:" در دانشگاه آزاد هم من چنین کاری کردم. برای بازی بسکتبال دانشگاه آزاد و مهرام که پخش زنده هم بود، به ورزشگاه رسیدم که دیدم زنان را راه نداده‌‌اند. دوتا از تماشاگران هم دخترهای خودم بودند. جو درست کنیم که چه اتفاقی بیفتد؟ فقط مانده همدیگر را بزنیم. با خودمان هم می‌خواهیم جنگ کنیم. راه بدهید آقا، آخر سر که راه می‌دهید، چرا به جبر و زور؟ فیفا نماینده می‌فرستد و می‌گوید راه نمی‌دهید؟ آن‌وقت مثل جودو در کاسه‌مان می‌گذارند."

1984