پیکه واسط اعراب و فدراسیون اسپانیا برای برگزاری سوپرکاپ درخاورمیانه

پیکه واسط اعراب و فدراسیون اسپانیا برای برگزاری سوپرکاپ درخاورمیانه

سایت رسمی فوتبالی- جرارد پیکه مدافع باتجربه تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا این روزها می کوشد تا مقدمات برگزاری سوپرکاپ اسپانیا در خاورمیانه را فراهم کند.

به گزارش فوتبالی، قرار براین است که سوپرکاپ اسپانیا با ساختاری جدید بین روزهای 8 تا 12 ژانویه با حضور 4 تیم برتر، یعنی بارسلونا، والنسیا، اتلتیکومادرید و رئال مادرید برگزار شود و پیکه که روابط خیلی خوبی با مسئولان فوتبالی کشورهای خاورمیانه دارد، می کوشد تا مقدمات برگزاری این بازیها را در این منطقه جغرافیایی آماده کند. این روزها دو کشور عربستان سعودی و قطر برای میزبانی این تورنمنت جذاب ابراز آمادگی کرده اند.

هریک از این دو کشور آماده اند تا مبلغ 30 میلیون یورو برای میزبانی این تورنمنت 4 روزه بپردازند ولی فدراسیون فوتبال اسپانیا شروطی را دراین رابطه مطرح کرده که بخش عمده ای از آن برروی برابری حقوق زنان و مردان در ورود به ورزشگاه ها، بدون اعمال هرگونه محدودیتی است و همین موضوع کار را سخت کرده است.

جرارد پیکه در هفته های اخیر تماسهای فراوانی با لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا داشته است. از سوی دیگر بحران های مختلف در منطقه خاورمیانه، از جنگ سرد گرفته تا وضعیت نظامی منطقه ، باعث شده تا اسپانیایی ها تمایل چندانی برای برگزاری این تورنمنت در خاورمیانه نداشته باشند؛ اما رقم پیشنهادی از سوی این دو کشور عرب زبان برای میزبانی این تورنمنت به مراتب بیشتر از رقم پیشنهادی آمریکایی هاست. دولت اسپانیا با وجودی که روابط سیاسی تقریبا خوبی با عربستانی ها دارد، مخالف برگزاری این تورنمنت درعربستان است. اما سخنگوی دولت اسپانیا دراین رابطه گفته:« انتخاب مقر برگزاری سوپرکاپ مسئولیت فدراسیون فوتبال اسپانیاست و حق تصمیم گیری کاملا با آنهاست.»

دراین میان جرارد پیکه که روابط حرفه ای خوبی با این دو کشور عرب زبان دارد، می کوشد که نقش واسطه را دراین میانه ایفا کند. مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا هم می کوشند تا در مورد نقش پیکه دراین میان شفاف سازی کنند تا هیچ گونه شک و تردیدی دراین رابطه در میان سه تیم دیگر شرکت کننده دراین تورنمنت ایجاد نشود:« درست است که پیکه به ما کمک می کند تا بتوانیم میزبان مناسبی برای این تورنمنت انتخاب کنیم ولی حتی یک یورو هم به خاطر این واسطه گری به پیکه پرداخت نخواهد شد.»

 6363