ماشین سازی صفر- پرسپولیس یک/ صعود در دقیقه صد و سخت!

ماشین سازی صفر- پرسپولیس یک/ صعود در دقیقه صد و سخت!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس با برتری مقابل ماشین‌سازی تبریز طی یک بازی دراماتیک به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور شد.

به گزارش فوتبالی، در ادامه بازی‌های مرحله یک شانزدهم مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور دو تیم ماشین‌سازی و پرسپولیس از ساعت 15 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه بنیان دیزل تهران به مصاف هم رفتند که این بازی به برتری یک بر صفر شاگردان گابریل کالدرون انجامید.

علی علیپور در دقیقه 88 بازی یک پنالتی برای تیمش از دست داد.

داور: کوپال ناظمی

 کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و سعید علی‌نژادیان؛ داور چهارم: مرتضی منصوریان/ ناظر داوری: حیدر شکور

کارت زرد:محمد مسلمی‌پور(4+90) از ماشین‌سازی، محسن ربیع‌خواه(71) از پرسپولیس

کارت قرمز: رسول خطیبی (ماشین سازی)

گل:وحید امیری دقیقه 10+90

ترکیب ماشین‌سازی: حامد لک، محمد مسلمی پور، احمدرضا زنده روح، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، بابک مرادی، شاهین توکلی، علی آل کثیر، محمد سهراب نژاد، سید محمد خرم الحسینی( 62 محمد قادری)  و ادواردو دوسانتوس.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، محمد نادری(66 محمد انصاری) ، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن، مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی عبدی(64 علی علیپور)  و جونیور براندائو (74 احمد نوراللهی).

لحظات حساس بازی:

دقیقه 2: ارسال خطرناک نادری از جناح چپ زمین را حامد لک بالاتر از براندائو دراختیار گرفت.

دقیقه 9: پاس در عمق بشار رسن به مهدی عبدی رسید، اما این مهاجم جوان در برخورد با دوسانتوس روی زمین افتاد تا توپ به حامد لک برسد که در این صحنه کوپال ناظمی اعتقادی به اعلام خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 10: شوت پای چپ زمینی مهدی ترابی را حامد لک جمع کرد.

دقیقه 11: سانتر پای چپ خطرناک وحید امیری را لک مُشت کرد که توپ بعد از برخورد به سر براندائو از کنار دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

دقیقه 13: پاس در عمق خرم‌الحسینی می‌توانست ماشین‌سازی را صاحب یک موقعیت جدی کند که بیرانوند با خروج به موقع از دروازه توپ را دفع کرد.

دقیقه 20: ارسال دقیق ترابی از روی کرنر سمت چپ زمین را خلیل‌زاده با ضربه سر به کنعانی‌زادگان رساند که ضربه قیچی برگردان این مدافع پیشتاخته راهی اوت شد.

دقیقه 29: علی آل‌کثیر در  بین مدافعان پرسپولیس در محوطه جریمه این تیم صاحب موقعیت شوتزنی شد که ضربه‌اش از بالای دروازه‌ به اوت رفت.

دقیقه 35: ارسال خوب شیری از جناح راست پرسپولیس نزدیک بود با ضربه سر عبدی به گل تبدیل شود که لک با عکس‌العمل به موقع توپ را از محوطه جریمه دور کرد.

دقیقه 39: ضربه ترابی از روی ضربه ایستگاهی از فاصله تقریباً 20 متری توسط لک به سختی راهی کرنر شد.

دقیقه 43: خلیل‌زاده قدر ارسال خوب ترابی را نداست وو ضربه سرش از پشت خط شش قدم محوطه جریمه ماشین‌سازی از روی دروازه این تیم راهی اوت شد.

دقیقه 57: چرخش و شوت ناگهانی براندائو با واکنش عالی لک دفع شد و در ادامه دوسانتوس توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 58: حمله همه جانبه پرسپولیس باز هم ثمری نداشت و این بار ریباند شوت ترابی و شوت زمینی امیری را لک با عکس‌العمل خوبی راهی کرنر کرد. 

دقیقه 60: پاس خلیل‌زاده با ضربه سر و ضربه کنعانی‌زادگان وارد دروازه ماشین‌سازی شد، اما پیش از آن محمدرضا ابوالفضلی آفساید مدافع پرسپولیس را اعلام کرده بود.

دقیقه 67: شوت راه دور بی‌دقت بشار رسن با فاصله زیادی از بالای دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

دقیقه 71: پاس بلند معبودی به پشت مدافعان پرسپولیس به مرادی رسید که حرکت تکنیکی او ثمری نداشت و به راحتی دراختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 76: بازیکنان پرسپولیس ضربه آزاد را کوتاه کار کردند که پاس در عرض مهدی ترابی و شوت فنی تماشایی بشار رسن از قوس محوطه جریمه را حامد لک با شیرجه و واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

دقیقه 77: در شلوغی محوطه جریمه ماشین‌سازی توپ به خلیل‌زاده رسید که ضربه روی پای این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه 80: علی علیپور در برخورد با دوسانتوس در محوطه ماشین‌سازی روی زمین افتاد که کوپال ناظمی، داور مسابقه در تصمیمی بحث برانگیز به سود پرسپولیس اعلام پنالتی کرد.

دقیقه 88: شوت محکم علی علیپور از روی نقطه پنالتی را حامد لک با واکنشی استثنایی با شیرجه به سمت راست دروازه مهار کرد و در ادامه بازیکنان پرسپولیس در گل کردن ریباند توپ ناکام بودند.

دقیقه 99: داور به محمد انصاری کارت زرد نشان داد.

دقیقه 10+90: پاس در عرض عالی بشار رسن در محوطه جریمه ماشین‌سازی با ضربه دقیق وحید امیری به تک گل بازی تبدیل شد.

داور به خاطر توقف بازی به خاطر پنالتی جنجالی به مدت 11 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

حاشیه های بازی:

هواداران تیم پرسپولیس سیامک نعمتی بازیکن این تیم را که به تازگی متاهل شده را تشویق کرده و بابت ازدواجش به او  تبریک گفتند. 

* حدود 100 تماشاگر پرسپولیس در گوشه‌ای از ورزشگاه مستقر شده و به تشویق تیم خود پرداختند. 

* هواداران تیم ماشین‌سازی پرچم سبز رنگ بزرگی را در ورزشگاه نصب کردند. 

* حدود سه هزار تماشاگر تیم ماشین‌سازی برای حمایت از تیم خود وارد ورزشگاه شدند. 

* هواداران ت یم ماشین‌سازی نسبت به عملکرد حامد لک دروازه‌بان این تیم در بازی‌های قبل معترض بودند. 

* برخی از هواداران تیم تراکتور برای حمایت از تیم‌ ماشین‌سازی در ورزشگاه بنیان دیزل حضور پیدا کردند. 

* بلیت فروشی بازی امروز به صورت الکترونیک بود و هیچ بلیت کاغذی در ورزشگاه به فروش نرسید. 

* تماشاگران از ساعت 13 در ورزشگاه بنیان دیزل حاضر شدند. 

7655