ماجرای اختلاف 20 هزار دلاری منشا با استقلال / مهاجم نیجریه‌ای از جریمه‌اش خبر نداشت؟

ماجرای اختلاف 20 هزار دلاری منشا با استقلال / مهاجم نیجریه‌ای از جریمه‌اش خبر نداشت؟

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای 20 هزار دلاری که مهاجم فصل گذشته استقلال درباره آن حرف زده، چیست؟

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، گادوین منشا جدیدترین بازیکن و می توان گفت شخصی است که که علی خطیر درباره او افشاگری کرده و در مصاحبه‌ای که فایل تصویری‌اش بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته حرفهای عجیبی درباره منشا زده است. او گفته است:" منشا حاشیه‌های وحشتناکی داشت. او هم افت فنی کرده بود و هم حاشیه داشت که نمی‌توانم درباره آنها صحبت کنم، اما همینقدر بگویم روزی که خانه او را تحویل گرفتیم، دو تخت دو نفره را از وسط شکسته بود!"

البته در گزارشی که همین امروز منتشر کردیم اشاره کردیم که علی خطیر با گروه چند رسانه ای راوی، مصاحبه کرده است اما مصاحبه او از چند روزنامه و سایت دیگر سر درآورده است. در هر حال صحبتهای معاون سابق باشگاه استقلال، از طرف منشا بدون پاسخ نماند و او در بخشی از مصاحبه‌اش با خبرگزاری فارس به دعوایش با خطیر سر 20 هزار دلار اشاره کرده است:" وقتی قراردادم با استقلال تمام شد، به باشگاه رفتم و می‌خواستم بگویم که با پایان قرارداد می‌خواهم از استقلال جدا شوم، ولی به یکباره دیدم او برگه‌ای جلویم گذاشت که روی آن نوشت طبق این نامه تو 20 هزار دلار به من بدهکار هستی. او اصرار داشت که من آن را امضا کنم، ولی هرگز زیربار نرفتم. وقتی مخالفت کردم، او در را به روی من بست و به نوعی من را در اتاق زندانی کرد و از پشت در اصرار می‌کرد که باید نامه را امضا کنم. من او را تهدید کردم و گفتم که پرونده‌ات را به فیفا می‌برم و این رفتارت را به مسئولان فدراسیون جهانی می‌گویم، ولی او در را بسته بود و باز نمی‌کرد."

داستان از چه قرار است؟

طبق اطلاعات پایگاه خبری فوتبالی، اصرار معاون سابق باشگاه استقلال برای گرفتن 20 هزار دلار از منشا به خاطر جریمه‌ای بوده که باشگاه برای این بازیکن لحاظ کرده بود. از طرف مدیرعامل و هیات مدیره به علی خطیر که آن زمان معاون ورزشی بود ابلاغ می شود که جرایم منشا در نظر گرفته شود و بر اساس جرائم درنظر گرفته شده با او تسویه حساب شود.

ماجرا از این قرار است که منشا با قراردادی 80 هزار دلاری برای یک نیم فصل از پرسپولیس راهی استقلال می‌شود. او 40 هزار دلار از رقم قراردادش را گرفته بود و در شرایطی که فکر می کرد باید 40 هزار دلار دیگر هم از باشگاه بگیرد متوجه شد که باشگاه بیشتر از 20 هزار دلار به او نخواهد داد چرا که این بازیکن به خاطر بی‌انضباطی‌هایش، 20 هزار دلار جریمه شده است. البته بی انضباطی های منشا به او و مدیربرنامه اش ابلاغ شده بود اما ظاهرا در زمان تسویه حساب منشا زیر بار نمی رفته است.

اولین بی‌انضباطی او، در بازی فصل گذشته پدیده و استقلال که آخرین بازی آبی‌ها با وینفرد شفر بود، منشا وقتی متوجه می‌شود در ترکیب اصلی نیست، به صورت خودجوش! اعلام مریضی می‌کند و در جلسه فنی قبل از بازی حاضر نمی شود تا اینگونه اعتراض خود را نشان دهد. وینفرد شفر که از دست او به شدت عصبانی بود، پیش از تعلیق خودش دستور برخورد با منشا را می دهد.

بعد از تغییر و تحولات در کادر فنی استقلال، مجیدی هم مشاهده می کند که منشا انضباط لازم را ندارد و در اولین اقدام منشا را به خاطر بی‌نظمی‌هایش در اختیار باشگاه قرار می دهد. او دیر سر تمرین می آمده، شبها دیر می خوابیده و بی نظمی ها و حاشیه ای دیگری هم داشته که باعث شده فرهاد مجیدی او را جریمه کند. گویا باشگاه او را 20 هزار دلار جریمه کرده و مدیر برنامه‌های او هم در جریان این ماجرا بوده است منتهی منشا بدون توجه به جریمه‌اش به دنبال کل مطالباتش از استقلال بوده که باعث درگیری او با خطیر در مقابل مدیرعامل باشگاه و اعضای هیات مدیره می شود. مدیرعامل باشگاه خطیر را مامور تسویه حساب با منشا می کند و منشا جریمه های انضباطی اش را قبول نمی کند و در نهایت منشا از خطير ميخواهد تا برای او و خانواده اش بليت برگشت به نيجريه تهيه کند اما خطير تهيه بليت را منوط به امضا تسويه حساب كامل مالی با باشگاه می کند كه مورد موافقت منشا قرار نگرفته است.

4344