انتقاد لمپارد از فیفا: جایزه فیرپلی را به بیه لسای جاسوس می دهید؟

انتقاد لمپارد از فیفا: جایزه فیرپلی را به بیه لسای جاسوس می دهید؟

سایت رسمی فوتبالی- فرانک لمپارد اسطوره سابق باشگاه چلسی که درحال حاضر هدایت این تیم را در دست دارد، از اهدای جایزه فیرپلی سال فیفا به مارسلو بیه لسا، سرمربی آرژانتینی لیدزیونایتد ابراز حیرت کرده است.

به گزارش فوتبالی، لمپارد معتقد است که انتخاب بیه لسا به عنوان برنده جایزه فیرپلی سال 2019 انتخاب شایسته ای نبوده است. دلیل اهدای این جایزه به لیدزیونایتد و بیه لسا، این بود که در جریان بازی لیدز مقابل استون ویلا، شاگردان بیه لسا در شرایطی به گل رسیدند که یکی از بازیکنان حریف مصدوم بود . به همین خاطر بیه لسا از شاگردانش خواست تا به تیم حریف اجازه دهند تا یک گل زده و بازی به تساوی کشیده شود. و همین اتفاق سبب شد تا جایزه فیرپلی سال 2019 به این سرمربی آرژانتینی و تیمش اهدا شود. اما این انتخاب اصلا به مذاق فرانک لمپارد خوش نیامده و او از این بابت دلخور است.

لمپارد معتقد است که اهدای این جایزه به بیه لسا عادلانه نیست؛ چرا که در طول سال جاری میلادی، این سرمربی آرژانتینی جاسوسی را برای زیرنظر گرفتن تمرینات دربی کانتی به کمپ تمرینی این تیم فرستاده بود. در آن زمان فرانک لمپارد هدایت دربی کانتی را عهده دار بود. او حالا در صحبتهایی دراین رابطه گفته:« این تصمیم عجیب و ناعادلانه است. این جایزه دقیقا در همان سالی به لیدز و بیه لسا رسید که آنها جاسوسی را به کمپ تمرینی تیم من فرستاده بودند. اینکه گذاشتند استون ویلا یک گل بزند، تنها برای برقراری تعادل در بازی بود. بعد از تمام آنچه که رخ داده، به نظر من خنده دار و نادرست است که او جایزه بازی سالم را ببرد.»

لیدز بیه لسا به خاطر جاسوسی از تمرینات دربی کانتی مبلغ 225 هزار یورو جریمه شد. 

6363