مخالفت اسپانیا با برگزاری سوپرکاپ در عربستان: طرفدار برابری زن ومرد هستیم

مخالفت اسپانیا با برگزاری سوپرکاپ در عربستان: طرفدار برابری زن ومرد هستیم

سایت رسمی فوتبالی- این روزها صحبتهای زیادی درمورد احتمال برگزاری سوپرکاپ اسپانیا در عربستان سعودی در ماه ژانویه مطرح است و این بحث به وزارت آموزش این کشور کشیده شده است.

به گزارش فوتبالی دراین میان ایزابل سلا، وزیر آموزش و سخنگوی هیئت دولت اسپانیا در پاسخ به سوالی درمورد احتمال برگزاری سوپرکاپ اسپانیا درعربستان اظهارنظر کرده و پاسخ او حکایت از آن دارد که دولت اسپانیا چندان موافق این اتفاق نیست.او دراین رابطه گفته:« ما از برابری حقوق زنان و مردان و برابری جنسیتی حمایت می کنیم و این را در برنامه هایمان مدنظر داریم. بحث هایی مطرح است که بایداز نظر اجتماعی، جهانی و بین المللی آنها را حل کرد.»

این درحالی است که اخیرا الکساندر سفرین رئیس یوفا هم دراین رابطه صحبت کرده و گفته:« به 55 اتحادیه ملی و تمام باشگاه های اروپایی توصیه می کنم که در کشورهایی که در آنها زنان حق حضور در استادیومها را ندارند، بازی نکنند و مقابل تیمهای کشورهایی که در آنها زنان اجازه ورود به استادیومها را ندارند، بازی نکنند.» مسئولان فیفا هم در هفته های اخیر تلاشهای زیادی دراین رابطه انجام داده و از مقامات فوتبالی کشورهایی مثل ایران درخواست کرده اند تا اجازه ورود بانوان به استادیومها را صادر کنند.

این درحالی است که ازسال 2018 درهای استادیومها در عربستان به روی بانوان باز شده ولی بانوان می بایست در جایگاهی جدای از مردان مستقر شوند.

قرار براین است که سوپرکاپ اسپانیا با ساختاری متفاوت و جدید در بین روزهای 8 تا 12 ژانویه و با حضور تیمهای بارسلونا، اتلتیکومادرید، رئال مادرید و والنسیا برگزار شود و هنوز محل برگزاری این بازی مشخص نشده است.

6363