تغییر تاکتیک زیدان برای پست دروازه بانی رئال مادرید

تغییر تاکتیک زیدان برای پست دروازه بانی رئال مادرید

سایت رسمی فوتبالی- در بازی چهارشنبه شب رئال مادرید مقابل اوساسونا، آرئولای بیست و شش ساله، پنجمین دروازه بانی لقب گرفت که در سال 2019 درون دروازه تیم مادریدی قرار گرفته است. علاوه بر این دروازه بان فرانسوی و کیلور ناواس و تیبو کورتوای بلژیکی، در طول سال 2019، لوکا زیدان و لونین هم تجربه قرار گرفتن درون دروازه تیم مادریدی را داشتند.

به گزارش فوتبالی، درماه مارس و در بازی رئال مقابل اوئسکا در لالیگا و در پی مصدومیت تیبو کورتوا و بازگشت ناواس از اردوی تیم ملی کشورش بود که زیدان، پسرش لوکا زیدان  را در درون دروازه تیمش قرار داد. لونین هم در بازی دوستانه تابستانی رئالی ها در آئودی کاپ مقابل فنرباغچه سنگربان کهکشانی ها بود.

اینطور به نظر می رسد که زین الدین زیدان در شرایط فعلی دغدغه های زیادی در مورد دروازه بان تیمش دارد. در فصل 18-2017 بود که رئالی ها قصد داشتند تا برای خرید کپا آریزابالاگا از اتلتیک بیلبائو دست به کار شوند و این دروازه بان جوان که فصل آخر قراردادش با این تیم را پشت سرمی گذاشت به مادرید ببرند. آنها قصد داشتند تا پایان فصل منتظر کپا بمانند تا او را به عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرند. اما در اوایل همان فصل کیلور ناواس مصدوم شد و عملکرد متزلزل کاسیا در غیاب او باعث شد تا رئالی ها در بازار زمستانی در صدد خرید دروازه بان بربیایند.

رقم ذکر شده در بند جدایی زودهنگام کپا 20 میلیون یورو بود ورئالی ها آماده بودند تا این مبلغ را بپردازند و با خود کپا هم به توافق رسیده بودند. در روز 4 ژانویه کپا به مادرید سفر کرد و تستهای پزشکی رئال را پشت سرگذاشت و فقط امضای قرارداد باقی مانده بود. اما دو روز بعد زیدان تمام معادلات را برهم ریخت و گفت:« الان به دروازه بان نیاز ندارم. شایددر ماه ژوئن و دربازار تابستانی یک دروازه بان بخریم.» همین صحبتها به منزله آب سردی برپیکره کپا بود. او حس کرد که به او خیانت شده و تصمیم دیگری گرفت:« من به تیمی که سرمربی اش مرا نخواهد، نمی روم.» و درنتیجه در روز 22 ژانویه همان سال قراردادش را با بیلبائو تا سال 2025 و با بند جدایی زودهنگام 80 میلیون یورویی تمدید کرد.

چند ماه بعد هم چلسی با پرداخت مبلغ بندجدایی زودهنگام کپا، او را به لندن برد. همین ماجرا راه را برای پیوستن کورتوا به رئال مادرید هموار کرد. حالا کورتوا در رئال مادرید است و کیلور ناواس در بازار تابستانی به پاری سن ژرمن رفت تا آرئولا به جای او به مادرید منتقل شود و زیدان حالا مجددا چالش جدیدی برای انتخاب دروازه بان اصلی تیمش را پیش رو دارد.

6363