جنجال روز: فدراسیون فوتبال مصر به خاطر آرای صلاح، از فیفا توضیح خواست

جنجال روز: فدراسیون فوتبال مصر به خاطر آرای صلاح، از فیفا توضیح خواست

سایت رسمی فوتبالی- بعد از انتشار آرای سرمربیان، کاپیتان ها، خبرنگاران و هواداران کشورهای عضو فیفا برای تعیین برنده جایزه بهترین بازیکن دنیا در سال 2019، جنجال زیادی به پا شده است. در این میان برخی افراد مدعی شده اند که رای شان به نام بازیکن دیگری صادر شده ولی در رای شماری به نام یک بازیکن دیگر قرائت شده است.

به گزارش فوتبالی، در این میان فدراسیون فوتبال مصر برای دفاع از حقوق محمد صلاح ستاره مصری لیورپول دست به کار شده و از مقامات فیفا در این باره توضیح خواسته. جالب اینجاست که در لیست آرای ارائه شده از سوی فیفا، رای هیچ یک از 4 نفر مصری به نام محمد صلاح ثبت نشده است و حالا خود صلاح دراین باره در توئیترش نوشته:« تمام کسانی که می کوشند تا عشق من به مصر را دستکاری و تغییر دهند، به موفقیت نخواهند رسید.»

مقامات فدراسیون فوتبال مصر حالا از مسئولان فیفا در این باره توضیح خواسته اند و اعلام کرده اند که شاکوی غریب سرمربی تیم ملی مصر و احمد المحمدی به صلاح رای داده بودند ولی آرای آنها به اسامی بازیکنان دیگری درآمده است. 

 دراین میان، دراکو زیمنوویچ سرمربی کروات تیم ملی سودان هم اعلام کرده که در رای گیری، انتخاب اول او محمد صلاح بوده و در رده های بعدی به  سادیو مانه و کیلیان امباپه رای داده؛ ولی در لیست منتشره از سوی فیفا، آرای او بدین ترتیب ثبت شده است:  لیونل مسی، ویرجیل فن دایک و سادیو مانه . او برای اثبات حرفش، برگه رای خود را که به امضای رئیس فدراسیون فوتبال سودان رسیده بود نیز منتشر کرده است.

در ادامه، خوان باررا، کاپیتان تیم ملی نیکاراگوئه، هم اعلام کرد که در رای گیری شرکت نکرد اما در لیست منتشره از سوی فیفا، مقابل نام او، سه رای ثبت شده:لیونل مسی، سادیو مانه و کریس رونالدو و همین جنجالها دراین باره را دامن زده است.  عدم حضور محمد صلاح در فهرست نهایی نیز سوالات بسیاری را باعث شد. نکته جالب اینکه رای سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال مصر برای انتخاب بهترین‌ها دیر به فیفا رسید و روزنامه نگار مصری هم که در این رای گیری حق شرکت کردن داشت به محمد صلاح رای نخست را برای انتخاب بهترین‌ها نداد و ابتدا کریستیانو رونالدو و بعد سادیو مانه را انتخاب کرد.

6363