محسن سیدی: بیرانوند با مهاراین پنالتی قابلیت های خود را دوباره ثابت کرد/ رادو یک دروازه بان کاملا حرفه ای است

محسن سیدی: بیرانوند با مهاراین پنالتی قابلیت های خود را دوباره ثابت کرد/ رادو یک دروازه بان کاملا حرفه ای است

وب سایت رسمی فوتبالی- پرسپولیس در حالی برنده شهرآورد شد که مهار پنالتی توسط علیرضا بیرنواند نقطه عطف این بازی بود، مساله ای که باعث شد با محسن سیدی مربی دروازه بان های پرسپولیس تماس گرفته و در خصوص این موضوع و شرایط دروازه بان های تیم با او همکلام شویم.ماحصل گفتگوی خبرنگار فوتبالی با سیدی در زیر آمده است.

- در مورد بازی شهرآورد صحبت می کنید؟! 

این بازی به هر حال یک بازی ویژه در تمام لیگ های معتبر و کشورهای  صاحب سبک است . بخصوص در کشورهای که مهد فوتبال در ان قاره محسوب می شوند مثل کشورهای برزیل ، آرژانتین ، اسپانیا ، انگلیس ، ایتالیا ، و غیره .... این مسابقات در کشور عزیزمان ایران که باعت هیجانات خاص خودش می شود  که یکی از آنها بازی پرسپولیس و استقلال است که خوشحالم این بازی به سود ما به پایان رسید.

در مورد عملکرد بیرانوند در این دیدار چه نظری دارید!؟ 

بیرانوند  یک گلر بین المللی است تجربه بازی در لیگ باشگاهای آسیا ، جام ملت ها. مقدماتی جام جهانی و حضور در جام جهانی را دارد . بنابراین به این نتیجه می رسیم که علیرضا در هر بازی اجرای خوبی و با کیفیتی را می تواند به نمایش بگذارد . مشروط به اینکه همیشه در شرایط آرمانی باشد، چه  از لحاظ روانی و چه از نظر  جسمانی. در این بازی بیرانوند نشان داد که قابلیت های بالایی دارد. 

فکر می کردید در جو شهرآورد پنالتی مهار  توسط بیرانوند مهار شود!؟ 

در رابطه با گرفتن پنالتی بیرانوند در گذشته نشان داده بود که قابلیت مهار پنالتی را دارد اما نکته ای که در مهار پنالتی برای دروازبانان مهم می باشد  این است که با گرفتن پنالتی  شرایط شان بهتر به چشم می آید و اگر گلی هم دریافت کنند ایرادی بر آنها وارد نیست . در این جور بازی ها فشار هم بر ضربه زننده و هم بر دروازبان یک امر طبیعی  است و تجربه بیشتر می تواند تاثیر گذارتر باشد البته این مساله صورت مطلق هم نیست . خوشحالم بیرانوند با مهار این پنالتی در این دیدار قابلیت های خود را بار دیگر به هم ثابت کرد.

از رادوشوویچ و شرایط او راضی هستید؟  

رادو شخصیت بسیار قوی دارد و در تمرینات همیشه پر انرژی و با حرارت تمرین می کند و رابطه خوبی با بیرانوند دارد و این نکته مهمی است و باعث می شود همیشه آمادگی  اش را حفظ کند و خوشبختانه در دو بازی اخیر اجرای خیلی خوبی داشت . رادو کاملا در اختیار‌ تیم است و این نشان دهنده فرهنگ بالای حرفه ای گری اوست. من همیشه  به دروازه بان  جوان مان یعنی امیر حسین بیات و ساسان زمانه همیشه تاکید می کنم از عملکرد بیرانوند و رادو بهترین استفاده رو ببرند .

برای بازی سپاهان دروازه بان ها چقدر آماده هستند و چه نتیجه ای را برای این دیدار پیش بینی می کنید!؟

هر بازیکنی وظیفه دارد همیشه آماده و مثل یک سرباز گوش به فرمان سرمربی باشد. فرق نمی کند چه دروازه بان چه بازیکن.  همه باید تفکر حرفه ای داشته باشیم و این رکن اصلی در موفقیت است. به عنوان یک مربی حرفه ای هیچ وقت نتیجه را نمی توانم پیش بینی کنم اما روند کاری و فلسفه ای که آقای کالدرون در تیم ایجاد کرده باعث انگیزهای متفاوتی شده است . در نهایت امیدوارم تیم در برابر سپاهان هم بتواند بانتیجه ای خوب و با پیروزی زمین را ترک کند. 

7655