گلزن دربی؛ قطعا سید حسین حسینی است!

گلزن دربی؛ قطعا سید حسین حسینی است!

وبسایت رسمی فوتبالی – در حالیکه طبق قوانین گل دربی توسط سید حسین حسینی به ثمر رسیده اما برخی هنوز سوال می کنند گل دربی 90 را باید به نام چه کسی نوشت؟

به گزارش فوتبالی، اگر چه مهدی عبدی معتقد است نام او را باید به عنوان گلزن دربی ثبت کرد و حتی دیشب مهدی شیری و علی علیپور و حتی محمد حسین میثاقی هم او را گلزن دربی معرفی کردند! اما واقعیت این است که این گل را باید به نام دروازه‌بان استقلال و یک گل به خودی ثبت کرد.

با دیدن صحنه گل کاملا مشخص است که ضربه عبدی بعد از برخورد به تیر دروازه، مسیرش را تغییر می‌دهد و قطعا اگر به بدن حسینی برخورد نمی‌کرد، جایی درون دروازه نداشت منتهی از بدشانسی دروازه‌بان استقلال، ضربه مهاجم جوان پرسپولیس بعد از برخورد به تیر دروازه، به پشت او خورد تا وارد دروازه شود و اینگونه حسینی یکی از بدترین روزهای دوران فوتبالی‌اش را تجربه کرده باشد.

آنهایی که عقیده دارند گل به نام حسینی نباید ثبت شوند استدلالشان این است که حسینی توپ را ندیده و به همین دلیل گلزن عبدی است اما این دسته باید دقت کنند که توپ پس از برخورد به تیر دروازه برگشته و تغییر مسیر داده است. اگر توپ اول به سید حسین می خورد و بعد به دیرک و بعد به تور، می شد گل را به نام عبدی نوشت. حتی اگر توپ مستقیم به حسینی برخورد می کرد  و بعد گل می شد هم عبدی زننده گل بود اما در حالتی که توپ به تیر خورده و برگشته و به بدن حسینی برخورد کرده و بعد وارد دروازه شده، یک گل بخودی است و حسینی اولین دروازه بان تاریخ دربی ها شده که توانسته گل بخودی بزند. 

در اکثر رسانه‌ها هم گل به نام حسینی ثبت شده و مهدی عبدی علیرغم ضربه هوشمندانه‌اش به توپ، نمی‌تواند نامش را در بین گلزنان دربی ببیند.

1984