نحوه رای گیری برای انتخاب برندگان جایزه د بست فیفا 2019

نحوه رای گیری برای انتخاب برندگان جایزه د بست فیفا 2019

سایت رسمی فوتبالی- در آستانه معرفی برندگان برترین ها و برندگان جوایز د بست فیفا 2019 قصدداریم تا به نحوه رای گیری و گزینش برنده های هریک از این جوایز بپردازیم

به گزارش فوتبالی،این جوایز تا ساعاتی دیگر در شهر میلان اهدا خواهند شد.

نحوه رای گیری برای اهدای جوایز بهترین های سال فیفا 2019

رای گیری برای مشخص شدن برندگان جوایز مختلف د بست 2019 در دو مرحله انجام شد. در مرحله ابتدایی متخصصان دنیای فوتبال، ده نامزد نهایی را برای شاخه بهترین بازیکن زن/ مرد و بهترین سرمربی زن/مرد معرفی کردند و این نامزدها در روز 31 جولای معرفی شدند.

این ده نامزد در هر شاخه، توسط هیئت ژوری متخصص برگزیده شدند و سه نامزد نهایی هر دسته با رای گیری که بین روزهای 31 جولای تا 19 آگوست انجام شد، مشخص گردد. در این رای گیری، کاپیتانها و سرمربیان تیمهای ملی کشورهای عضو فیفا، یک روزنامه نگار برگزیده از هرکشور و یک هوادار از طریق اینترنت شرکت کردند. در روز دوم سپتامبر نام سه نامزد نهایی هر جایزه اعلام گردید.

مبنای برگزیدن نامزدها چه بود؟

نامزدهای کسب این جایزه با توجه به عملکرد بازیکنان مرد دنیای فوتبال از 16 جولای 2018 تا 19 جولای 2019 و عملکرد بهترین بازیکنان زن دنیای فوتبال از 25 می سال 2018 تا 7 جولای سال 2019 تعیین شدند. مبنای انتخاب برترین ها با درنظر داشتن عملکرد بازیکنان در زمین چمن و رفتار کلی آنها در داخل و خارج از زمین چمن بوده است.

یک هیئت ژوری متشکل از متخصصان فیفا و برخی دیگر از چهره های سرشناس فوتبالی که عضو فیفا نیستند در ماه جولای گرد هم آمدند تا ده نامزد نهایی را برای هر شاخه انتخاب کنند. در جمع متخصصان حاضر در هیئت ژوری در بخش فوتبال مردان نام اسطوره هایی مثل فرانکو بارزی، چا بومکن، فابیو کاپلو، ریکی هربرت، کاکا، لوتار ماتئوس، فرانسیسکو ماتورانا، اوگو سانچز، خوان ورون و ژاوی دیده می شدند. در بخش نهایی رای گیری هم یک روزنامه نگار از هرکشور و یک هوادار از طریق اینترنت و کاپیتانها و سرمربیان تیمهای ملی عضو فیفا رای دادند که ارزش رای هریک از این 4 نفر از هر کشور برابر است.

6363