بیانیه اسپورتینگ پرتغال علیه پدیده بارسلونا

بیانیه اسپورتینگ پرتغال علیه پدیده بارسلونا

سایت رسمی فوتبالی - ساعاتی پس از آن که آنسو فاتی پدیده گینه ای الاصل بارسلونا رسما تابعیت اسپانیایی گرفت  تا بتواند در جام جهانی زیر 17 سال بازی کند، پدرش در صحبت هایی عجیب ادعا کرد که رویایش این بوده که پسرش را در پیراهن تیم ملی پرتغال ببیند و هنوز از دستیابی به این یورو ناامید نشده است.

به گزارش فوتبالی، بخش دیگر صحبت های پدر آنسو فاتی مربوط به بحث تمدید قراردادش با بارسلونا بود که گفت مذاکراتی با اسپورتینگ پرتغال انجام داده است. فاتی در این باره گفت:"ری کاستلیرو، یکی از نزدیکان باشگاه اسپورتینگ با من تماس گرفت تا آنسو راهی لیگ پرتغال شود. تابستان گذشته به زمین تمرین باشگاه اسپورتینگ رفتیم و در این باره صحبت کردیم. با یکی از مدیران تیم پرتغالی صحبت کردم اما برایم عجیب بود که می خواستند او را در لیست تیم جوانان قرار بدهند. 20 دقیقه صحبت کردیم اما فکر کردم شوخی بود چرا که بارسلونا قول داده بود که آنسو به تیم بارسای بی ملحق شود. برایم معنی نداشت که این همه راه از بارسلونا به لیسبون سفر کنم تا چنین پیشنهادی را گوش بدهم. به بارسلونا برگشتم و دیگر با اسپورتینگ صحبت نکردم."

باشگاه پرتغالی اما در این باره بیانیه ای منتشر کرد: "باشگاه اسپورتینگ نه تنها از توانایی های این بازیکن که حالا همه او را می شناسند، از همان زمان خبر داشت بلکه تلاش کرد تا او را دعوت کند تا از تجهیزات باشگاهمان دیدن کند. می دانستیم که پروسه تمدید بارسلونا متوقف شده و سعی کردیم او را جذب کنیم. کافی است که سیاست جدید آکادمی ما را نگاه کنید تا ببینید که تیم هایی داریم که بازیکنان در سنین مختلف را صرفنظر از سطح آنها شکل می دهند. این که بگوییم این بازیکن قرار بوده در تیم جوانان ما بماند به این معنی است که حقیقت فعلی تیم ما را نمی دانید. بازیکنان 16 ساله ای در تیم زیر 23 سال حضور دارند و بازیکنان 18 ساله ای در تیم بزرگسالان توپ می زنند. از سویی باید دقت کنید که این بازیکن هنوز نمی تواند در تیم جوانان بازی کند چرا که 16 ساله است و سنش برای این تیم مناسب نیست. باید برخی نکات را تصحیح می کردیم تا برخی تصور نکنند که کار ما در جذب استعدادها اشتباه است."