درخشان: علی پروین موتور هوندا ۱۰۰ را به بیانی نداد/ پرسپولیس یک هیچ می برد

درخشان: علی پروین موتور هوندا ۱۰۰ را به بیانی نداد/ پرسپولیس یک هیچ می برد

وب سایت رسمی فوتبالی- حمید درخشان با حضور در یک برنامه تلویزیونی از خاطرات جالب فوتبال اش صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، برنامه سلام صبح بخیر امروز میزبان حمید درخشان بازیکن و سرمربی سابق پرسپولیس بود تا درباره حضور تیم ملی ایران در جام ملت های کویت در سال 1359 و آغاز جنگ پس از بازی سوم و همچنین شهراورد پیش رو گفتگو کنند.

بازیکن سابق تیم ملی درباره حضور در جبهه گفت: قرار شد ما توری بگذاریم و به جبهه ها سر بزنیم و به رزمنده ها روحیه بدهیم تا آنها احساس کنند ما هم کنارشان هستیم و به آنها دلگرمی بدهیم. قرار شد سوار اتوبوسی شویم و خط اول جبهه را ببینیم. قرار شد ما را خیلی نزدیک نکنند. ما هم سوار اتوبوس معمولی شرکت واحد شدیم و با بچه ها صحبت می کردیم که دیدیم راننده دارد همینطوری برای خودش می رود، گفتیم آخر چرا نمی رسد؟ 40، 50 دقیقه یک ساعت می رفتیم ولی نمی رسیدیم. ناگهان دیدیم از روبرو تویوتا وانت استتار شده دارد می آید و چراغ می زند. ما ایستادیم یک جناب سروان بود که از راننده ما پرسید داری کجا می روی!؟ او هم پاسخ داد دارم می روم خط مقدم جبهه را به بچه های تیم ملی نشان بدهم! گفت دوست عزیز من شما 60 کیلومتر از خط مقدم هم رد شده اید! دور بزنید! وقتی او دور زد ما همه امامان را خواستیم. به او می گفتیم تا جایی که می توانی گاز بده که ما دوباره به ایران برگردیم.

در ادامه درخشان در پیش بینی بازی شهراورد این چنین گفت: اول به طرفدارانی که به استادیوم تشریف می آورند بگویم امیدوارم امروز ما این فرهنگ را در استادیوم جا بیندازیم که اگر تیممان برنده بود برای بازنده هم دست بزنیم و تیممان بازنده بود برای برنده دست بزنیم. امیدوارم فرهنگ خوبی برای دیدن مسابقه را جا بیندازیم و نشان بدهیم استادیوم ما جای امنی است و آسایش و ارامش دارد و می توان  در آن فوتبال خوبی را دید. هواداران دو تیم در این موضوع نقش بزرگی دارند و امیدوارم فرهنگ را در این بازی نشان بدهند.

وی درباره شیرین ترین شهرآورد اظهار کرد: دو تجربه خوب دارم یکی وقتی خودم بازی می کردم و سه هیچ بردیم و یکی وقتی مربی بودم و سه هیچ بردیم. پرسپولیس در این بازی خیلی خوب بازی کرد. امیدوارم امروز هم یک بازی خوب رقم بخورد.

درخشان درباره جنجال شاهرخ بیانی توضیح داد: او آن زمان با استقلال مشکل مالی داشت و به پرسپولیس آمد و آن بازی جزو بازی های خوب او بود که یک گل در جریان بازی و یک گل پنالتی زد و ناصر محمدخانی هم گل سوم را زد. او قرار بود یک موتور هوندا 100 از آقای علی پروین بگیرد که نگرفت.

این بازیکن سابق پرسپولیس توضیح داد: فتح آبادی بعد از آن دربی به استقلال رفت و جابجایی های این شکل بین بازیکنان بود. من هم از استقلال پیشنهاد داشتم و قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم آقای حاج آبادی مرا به آنجا برد تا رایزنی داشته باشم. آن زمان سرمربی استقلال خارجی بود و زنده یاد منصور پورحیدری دستیار او بود. رفتیم صحبت کردیم اما ته دلم نمی خواست به استقلال بروم. بنابراین پیشنهادی دادم که تعجب کردند. گفتم 80 هزار تومان می خواهم! آن زمان با این پول می شد یک پیکان بخری!

درخشان درباره شهرآورد سال 72 و دعوای مجتبی محرمی و قلعه نویی بیان کرد: آن شب اتفاق خیلی بدی افتاد. به نظر من داور مسابقه باعث شد تمام این مسابقات رقم بخورد و او آنقدر بد قضاوت کرد که حتی تماشاچی داخل زمین پرید و ابهران را دنبال کرد. قضاوت بد او باعث شد که سکوها متشنج بشود و تماشاچی برای تسویه حساب به داخل زمین بیاید.

وی افزود: آن شب آقایان محرمی، داداش زاده،  ورمزیار، قلعه نویی و... را بردند تا از آنها سوال بپرسند. داور مسابقه هم بود. من گفتم چه وضعش است دو نصفه شب است آمدیم این ها را کمک کنیم تا به خانه شان برگردند. داشتیم صحبت می کردیم که آقای نصیری که حواسش نبود داور داخل اتاق است می گفت داور ما را به این روز انداخته است!

درخشان درباره عکسی که به دومین کاروان ورزشی ایران بعد از جنگ تحمیلی مربوط می شد، گفت: ما بازی را بدون گل مساوی کردیم و من گفتم شما اگر به تهران بیایید ما شما را 2 هیچ می بریم. بعد به زیارت رفتیم و ادموند داشت فیلم می گرفت و ما وارد حرم امام حسین شدیم که یکی از ماموران اطلاعاتی آمد و دست انداخت دوربین او را رگفت عابدینی هم یک چک به گوش آن مامور زد و ریختند او را بردند و ادموند دوباره فیلمبرداری اش را شروع کرد. ما هم به صحن امام حسین (ع) رفتیم و همینطوری آزاد و رها زیارت کردیم و نوحه خواندیم و سینه زدیم کسی کاری به کارمان نداشت و کسی نزدیکمان نشد.

وی در پایان گفت: به نظرم پرسپولیس وزنه سنگین تری دارد و یک هیچ می برد.

4344