پیش‌بازی چلسی-لیورپول؛ نبرد بازندگان اروپایی!

پیش‌بازی چلسی-لیورپول؛ نبرد بازندگان اروپایی!

وب سایت رسمی فوتبالی- در مهمترین بازی این هفته لیگ جزیره، چلسی در استمفوردبریج به مصاف لیورپول صدرنشین خواهد رفت. 

به گزارش فوتبالی، دو تیم با باخت در لیگ قهرمانان پا به این میدان می‌گذارند و لیورپول برای ادامه روند خوب خودش و چلسی برای بهبود وضعیت خود در جدول پا به میدان خواهند گذاشت. در این یادداشت خط به خط دو تیم را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

دروازه‌: تقابل دو دروازه‌بان اسپانیایی برای حفاطت از قفس توری. آدرین که پس از مصدومیت آلیسون در اولین هفته از لیگ با توفیق اجباری به ترکیب لیورپول اضافه شد، پس از اشتباه مهلک برابر ساوتهمپتون، روز به روز بهتر و در میان هواداران محبوب تر شد تا در نهایت خلا عدم حضور آلیسون در ترکیب، کمتر از پیش به چشم آید.
در طرف دیگر، گرانترین دروازه بان دنیا مسئولیت حفاظت از دروازه آبی های لندن را بر عهده دارد. کپا ی 24 ساله در این فصل طعم کلین شیت را نچشیده است؛ البته عملکرد بدِ خط دفاعی نیز در این امر بی تأثیر نیست.

خط دفاعی: لیورپول در خط دفاعی تقریبا با ترکیبی ثابت پا به میدان گذاشته است. رابرتسون و آرنولد در راست و چپ با اجازه نفوذ فراوان و تاثیرگذاری در اغلب گل ها. فن دایک و ماتیپ نیز زوج قلب دفاعی لک لک ها را تشکیل میدهند.
چلسیِ لمپارد به مانند طاووس با پرهای زیبا و پایی زشت، هر چه قدر در خط حمله زیبا می‌نماید، در دفاع متزلزل نشان داده است. 11 گل خورده در 5 بازی ابتدایی لیگ، نشان از آشفتگی چلسی در فاز دفاعی دارد. لمپارد فصل را با خط دفاعی 4 نفره آغاز نمود. آزپلیکوئتا و امرسون در دو جناح و کریستینسن و زوما در قلب دفاع. جایگزینی توموری نیز دردی از دفاعِ نا به سامان چلسی دوا ننمود تا پس از مصدومیت امرسون، لمپارد در آخرین بازی از لیگ جزیره و بازی مقابل والنسیا در لیگ قهرمانان تصمیم به استفاده از ترکیب 3_4_2_1 بگیرد. رودیگر نیز پس از یک بازی دوباره مصدوم شد تا کماکان معمای خط دفاع چلسی مجهول باقی بماند.

خط میانی: جورجینیو پای ثابت هافبک های چلسی است. چه در ترکیب 4_2_3_1 که مقابل یونایتد که در کنار کواچیچ عقب تر از پدرو، مانت و بارکلی بازی میکردند، چه در سیستم 4_3_3 و چه در ترکیب 3_4_2_1 اخیرِ مورد استفاده ی لمپارد. نبود کانته پاشنه آشیل این روزهای چلسی به شمار می‌رود. میسون مانتِ آماده که یکی از تأثیرگذارترین بازیکن های این فصل چلسی در هفته های اخیر بود نیز به دلیل مصدومیت بازی مقابل لیورپول را از دست داد و احتمالا پولیسیچ و ویلیان در نقش پشت مهاجم در این بازی استفاده خواهند شد.
سیستم بازی لیورپول تقریبا ثابت است؛ 3 هافبک دونده و جنگنده در میانه میدان. هندرسون، واینالدوم و فابینیو. شکیری، چمربلین و میلنر نیز گزینه های دیگر کلوپ بر روی نیمکت میباشند. نبی کیتا نیز به تمرینات بازگشته است و برای دیدار بعدی با چلسی آماده است.

خط حمله: حال و هوای این روزهای چلسی، بی شباهت به لیورپول دو فصل پیش نیست. پس از نوریچ بدترین خط دفاع لیگ و از طرف دیگر دارای سومین خط حمله برتر لیگ. بی شک این خط حمله پویا و جذاب در گرو اعتماد به جوانانی مانند مانت و آبراهام به دست آمده است. تامی آبراهام با 7 گل زده نشانی از ظهور دروگبایی دیگر برای چلسی میدهد و آماده ترین بازیکن این روزهای چلسی به شمار می آید.
لیورپول نیز با سه تفنگدار معروف خود همچنان می‌تازد. 5 بازی و 5 برد حاکی از گام بلند سرخ ها برای شکستن طلسم لیگ برتر است.

به قلم: مجید محبی

7413