پدر فاتی: رویای من و او، بازی کردنش در تیم پرتغال بود و نه اسپانیا!

پدر فاتی: رویای من و او، بازی کردنش در تیم پرتغال بود و نه اسپانیا!

سایت رسمی فوتبالی - در روزها و هفته های اخیر با درخشش آنسو فاتی در ترکیب بارسلونا نام او حسابی روی زبانها افتاده است و همین باعث شد تا اسپانیایی ها سریعا برای مال خود کردن او دست به کار شده و آنسو در سن 16 سالگی پاسپورت و تبعیت اسپانیا را گرفت.

به گزارش فوتبالی،فاتی 16 ساله حالا می تواند تیم ملی اسپانیا را در جام جهانی زیر 17 ساله های برزیل همراهی کند و حالا پدر آنسو فاتی دراین باره در گفتگو با روزنامه آبولای پرتغال اظهارنظر کرده و گفته که چطور درجریان اهدای تبعیت اسپانیایی به پسرش قرار گرفته است. این درحالی است که آنسو متولد گینه بیسائو است و پیشنهادی برای دریافت ملیت پرتغالی نیز داشته.

در این گفتگو پدر فاتی گفته:« رویای من این بود که پسرم را در پیراهن تیم ملی پرتغال ببینم و فکر می کنم که رویای خودش هم همین بود. اما حالا کار پیچیده شده است.» او در عین حال از جزئیاتی صحبت کرد که کمترکسی از آنها خبر داشته:« چند وقت پیش با یکی از مدیران فدراسیون فوتبال پرتغال صحبت کردم. گفتگوی ما مثبت بود و قرار بود تا روز بعد با هم صحبت کنیم. ولی او دیگر به من زنگ نزد. بعد و با بازیهایی که آنسو انجام داد، فشارهای زیادی از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا اعمال شد و مستقیما رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا با ما مذاکره کرد و کار را تمام کرد.»

بوری فاتی، پدر آنسو فاتی ادامه داد:« انسو خودش را پرتغالی حس می کند و من هم همینطور..بعید خواهد بود که او بتواند برای تیم ملی پرتغال بازی کند. تماس اومارو بازیکن بنفیکا برای متقاعد کردن آنسو کافی بود. او دوست صمیمی آنسو است و هرروز با هم حرف می زنند. حالا همه چیز در دستان آنسو است. می دانم که او دوست داردتا برای تیم ملی پرتغال بازی کند و وقتی در خانه است، همیشه پیراهن تیم ملی پرتغال که اومارو به او داده را به تن می کند.»

پدر فاتی در عین حال یادآوری کرد که پسرش قبل از آنکه در ماه جولای قراردادش را با بارسلونا تمدید کند، در آستانه ترک تیم کاتالان و انتقال به اسپورتینگ لیسبون قرار داشت:« روی کاستلریو، یکی از دوستان نزدیک آنسو در اسپورتینگ به ما زنگ زد تا او به اسپورتینگ لیسبون برود.تابستان گذشته به شهرک ورزشی اسپورتینگ لیسبون رفتم تا این شرایط را بررسی کنم. . با یکی از مدیران تیم جلسه گذاشتم و وقتی او به من گفت که در فکر جذب آنسو برای تیم جوانانشان هستند حسابی سورپرایز شدم. بیست دقیقه ای حرف زدیم ولی فکر می کردم که این یک شوخی است؛ چرا که سران بارسلونا تضمین کرده بودند که آنسو در بارسای بی بازی خواهد کرد. می توانم قاطعانه بگویم که اگر سران اسپورتینگ درها را به رویش باز کرده بودند، حتی برای تیم های پایه ای شان، آنسو به آنجا می رفت. پول برای ما اهمیت زیادی ندارد. او باید بازی کند و درکنار بازیکنان حرفه ای باشد. ولی کسی که با من صحبت کرد، این را درک نکرده بود.. من بلیط هواپیما خریدم تا شخصا از شهرک ورزشی اسپورتنیگ دیدن کنم.»

6363