کاراگر: تقصیر لوییس سوارز بود که لیورپول قهرمان لیگ برتر نشد

کاراگر: تقصیر لوییس سوارز بود که لیورپول قهرمان لیگ برتر نشد

سایت رسمی فوتبالی – لوییس سوارز به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر در فصل 14-2013 انتخاب شد، اما جیمی کاراگر می‌گوید که قهرمان نشدن لیورپول تقصیر او بوده است.

لیورپول با برندان راجرز در آستانه پایان انتظار طولانی برای قهرمانی در لیگ بود. بازیکنان لیورپول در اوج بودند و سوارز با 31 گلی که زد کفش طلا را از آن خود کرد.

اما او چندین هفته ابتدای فصل را به دلیل محرومیت از دست داد. او در فصل پیش از آن، برانیسلاو ایوانوویچ، مدافع چلسی را گاز گرفته بود و به همین دلیل با محرومیتی بلندمدت روبرو شده بود.

لیورپول در مدتی که او محروم بود نتوانست نتایج خوبی بگیرد، و در نهایت منچستر سیتی با اختلاف دو امتیاز قهرمان لیگ برتر شد.

کاراگر می‌گوید: «به نظرم سوارز در اواخر بازی با چلسی گل زد. من خبر نداشتم که او چه کرده تا این که به رختکن برگشتیم و خبر رسید که لوییس ایوانوویچ را گاز گرفته است. یکی از او پرسید که این کار را کرده یا نه، و او هم تکذیب کرد. اما به نظرم همین کار او بود که باعث شد لیورپول در فصل بعدش قهرمان نشود.

سوارز پنج، شش بازی محروم بود. او با فاصله زیادی بهترین بازیکن لیگ بود. او تقریبا در هر بازی گل می‌زد. در چهار بازی اولی که او غایب بود، لیورپول مقابل ساوتهمپتون یک بر صفر باخت و در خانه سوانزی مساوی کرد. یعنی پنج امتیاز از دست رفت. اگر سوارز بازی می‌کرد، احتمالا در هر دو بازی گل می‌زد. در آن هنگام درک نکردیم که چه شده است، اما حالا می‌بینیم که اگر او در آن بازی‌ها حضور داشت، سرنوشت آنها به گونه دیگری رقم می‌خورد.»

8444