حسن زاده: بازی فانتزی به استقلال ضربه می‌زند

حسن زاده: بازی فانتزی به استقلال ضربه می‌زند

وب سایت رسمی فوتبالی- مدافع اسبق آبی‌پوشان پایتخت گفت: اگر بازیکنان تیم فوتبال استقلال بخواهند در شهرآورد پیش رو برابر پرسپولیس فانتزی بازی کنند، ضربه خواهند خورد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، رضا حسن زاده، معروف به سیم خاردار فوتبال ملی و تیم استقلال در دهه ۶۰ و ۷۰ است. وی در لیگ ایران فقط در استقلال تهران نزدیک به ۱۳ سال و یک سال هم در پگاه گیلان پا به توپ شد و ۲ سال نیز در تیم باشگاهی الکویت به میدان رفت و سپس کفش‌های خود را آویخت.   او حتی در دومین قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌های آسیا (لیگ قهرمانان آسیا فعلی) نیز نقش بسزایی به عنوان یک مدافع گلزن ایفا کرد و در فینال یکی از گل‌های آبی پوشان را به تور دروازه تیم «لیائونینگ چین» چسباند تا استقلال با برتری ۲ بر یک قهرمان آسیا شود.

حسن زاده ‌امروز جمعه در گفت و  گو با خبرنگار ایرنا در خصوص شهرآورد پایتخت افزود: شهرآورد رقابتی نیست که بازیکن به خصوص خط دفاعی بخواهد فانتزی بازی کند. بلکه باید بسیارجنگنده با قدرت‌بندی و فشار زیاد به حریف مقابل پرسپولیس ظاهر شود.

وی گفت: زمانی که ما در پست دفاع بازی می کردیم، بارها و بارها سرمربی گوشزد می کرد که به هیچ عنوان نباید اجازه داد مهاجم حریف ایستاده بازی کند و در هر نقطه‌ای باید او را بدون خطا متوقف کرد. ولی می بینیم که مهاجمان حریف در مصاف با مدافعان استقلال با راحت بازی می کنند و در محوطه ۱۸ قدم استقلال هم جولان می دهند.

مدافع دهه ۶۰ و ۷۰ استقلال با اشاره به اینکه جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی تاثیری در نوع بازی یا از پیش برنده و بازنده بودن آنها ندارد؟ افزود: اینکه جایگاه پرسپولیس بالاتر از استقلال است نمی تواند تضمینی برای موفقیت این تیم در شهرآورد محسوب شود. از طرفی «آندره استراماچونی» سرمربی استقلال سطح فوتبال تیم را بالا برده و برای اینکه استقلال در ادامه رقابت‌ها به موفقیت برسد باید به او زمان داد.

حسن زاده افزود: ‌بازیکنان باید در میانه میدان فشار زیادی به حریف وارد کنند تا آنها نتوانند تاکتیک‌های خود را پیاده کنند. از طرفی در خط حمله هم مهاجمان استقلال باید آنقدر مدافعان حریف را سردرگم کرده تا در نهایت یکجا حریف اشتباه کند و همین می‌تواند آغاز باز شدن دروازه آنها شود.

وی با تاکید براینکه استراماچونی آرام آرام از فضای فوتبال ایران و تیمش شناخت پیدا می کند، گفت: در ۳ بازی که استقلال مقابل حریفان انجام داد هر چند که نتیجه لازم را نگرفت ولی به نظرم هر بازی نسبت به بازی گذشته روند تیم بهتر می شود و اگر بازیکنان تا پیش از سوت پایانی داور خود را از پیش برنده نمی دانستند، شرایط آنها در جدول رده‌بندی بهتر بود.

عضو سابق کمیته فنی استقلال درباره عملکرد «شیخ دیاباته» مهاجم آبپوشان گفت: قرار نیست فقط برای مهاجم موقعیت سازی شود و او توپ را وارد دروازه کند. بلکه باید دیاباته در زمان هایی هم که می‌تواند با تحت فشار قرار دادن مدافعان حریف و حتی بازی بدون توپ خود فضا را برای دیگر بازیکنان استقلال باز کند تا آنها در موقعیت گلزنی قرار بگیرند. کاری که در ۳ بازی اخیر کمتر از او دیده شد.

او با توصیف اینکه کسب ۲ امتیاز از ۳ بازی بدون کسب پیروزی برای استقلال نتیجه رضایت بخشی نیست، اظهارداشت: در ۳ دیدار گذشته با تیم‌های سطح بالا بازی نکردیم که چنین نتایجی رقم خورد.

وی ادامه داد: از طرفی به نظرم لازم است یک مترجم در کنار استارماچونی فعالیت کند که خود او هم فوتبالی باشد و بتواند حرف‌های سرمربی را به درستی به سایر بازیکنان منتقل کند. زیرا ممکن است ۵۰ درصد از تفکرات سرمربی در هنگام ترجمه به بازیکنان منتقل نشود که این می تواند در مواردی به آنها آسیب بزند.

حسن زاده ابراز امیدواری کرد که در شهرآورد پیش رو برای هیچکدام از بازیکنان و هواداران دو تیم اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد و شاهد فوتبال تماشاگر پسندی شویم.

دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب نودمین شهرآورد پایتخت روز یکشنبه ۳۱ شهریورماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. در جدول رده‌بندی مسابقات پیش از برگزار هفته چهارم لیگ، استقلال با ۲ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و پرسپولیس با ۶ امتیاز در مکان چهارم ایستاده است.

4344