انصاریان: اگر تکل می‌زدم کمر اکبرپور می‌شکست! / پروین بلد بود روز دربی با بازیکن چطور رفتار کند

انصاریان: اگر تکل می‌زدم کمر اکبرپور می‌شکست! / پروین بلد بود روز دربی با بازیکن چطور رفتار کند

وب سایت رسمی فوتبالی- علی انصاریان، پیشکسوت پرسپولیس و استقلال گفت: علی پروین بلد بود روز دربی با بازیکن چطور رفتار کند، طوری با ما رفتار می‌شد که استرس تاثیری روی تیم نگذارد.

به گزارش فوتبالی، علی انصاریان در گفت‎وگویی در خصوص دربی ۹۰ پایتخت اظهار داشت: همه هیجانات دربی متعلق به قبل از شروع بازی است. وقتی سوت آغاز این دیدار به صدا دربیاید، همه چیز عوض می‌شود. البته امیدوارم سطح این بازی نسبت به گذشته بالا باشد، چون دو مربی خارجی و کلی بازیکن سرشناس در هر دو تیم حضور دارند و مردم هم انتظارات بیشتری دارند.

وی افزود: من طرفدار پرسپولیس هستم و دوست دارم این تیم برنده از زمین خارج شود. به نظرم در این دربی، پرسپولیس باید برای هیچ یا همه بجنگد، چون استقلال شاید در ظاهر، به خاطر از دست دادن فرشید اسماعیلی و نتایجی که گرفته، چندان قدرتمند نباشد، اما قطعا در دربی با شکل و مدل دیگری وارد زمین می‌شود تا برنده به رختکن برگردد.

مدافع پیشین پرسپولیس و استقلال اضافه کرد: در زمان ما، تیم‌ها اول برای گل نخوردن تلاش می‌کردند و بعد که خیال شان از خط دفاع راحت شد، می‌رفتند برای گلزنی. اتفاقا آن زمان، علی پروین بلد بود روز دربی با بازیکن چطور رفتار کند. بالاخره صد هزار نفر در ورزشگاه و میلیون‌ها نفر در خانه و پای تلویزیون، بازی را می‌دیدند و ناخودآگاه استرس زیادی به وجود می‌آورد، ولی طوری با ما رفتار می‌شد که این استرس تاثیری روی تیم نگذارد.

انصاریان به نقل یک خاطره در دربی پرداخت و گفت: در دربی ۵۰ که اسفند ۷۹ برگزار شد، اواخر کار بود که علیرضا اکبرپور فرار کرد و در فضای پشت سر من صاحب توپ شد. یک لحظه او را دیدم و دنبالش دویدم. فاصله‌مان خیلی کم بود و فکر نمی‌کردم علیرضا به توپ برسد، اما او رسید و در موقعیت تک به تک، به پرسپولیس گل زد. در آن صحنه یک لحظه به ذهنم رسید که تکل بزنم، اما اگر این کار را انجام می‌دادم، کمر اکبرپور می‌شکست. به همین خاطر اجازه دادم حرکت کند و متاسفانه در همان صحنه هم گل خوردیم. البته دو سال بعد، از روی نقطه پنالتی به استقلال گل زدم تا آن صحنه را جبران کنم.

وی در پایان گفت: پرسپولیس در این فصل هم مدعی قهرمانی است و می‌تواند برای چهارمین بار پیاپی به این عنوان دست یابد. البته قهرمانی وقتی شیرین می‌شود که در دربی‌های فصل هم به پیروزی برسید. همان کاری که فصل قبل، برانکو ایوانکوویچ انجام داد. امیدوارم این اتفاق برای پرسپولیس با کالدرون هم رقم بخورد.

7655