نیمکت‌نشینی کاپیتان فنی بود یا دلیل دیگری داشت؟

نیمکت‌نشینی کاپیتان فنی بود یا دلیل دیگری داشت؟

وب سایت رسمی فوتبالی- سرمربی پرسپولیس برای نیمکت‌نشین کردن کاپیتان تیمش دلیل داشت.

به گزارش فوتبالی، گابریل کالدرون تمایل زیادی داشت تا فصل را با زوج شجاع خلیل‌زاده و محمد‌حسین کنعانی‌زادگان آغاز کند اما فشار برخی رسانه‌ها و هجمه‌‌هایی که از روی سکوها در بازی‌های دوستانه به وی وارد شد از تصمیم خود مبنی بر نیمکت‌نشین کردن سیدجلال منصرف شده و ترجیح داد در این زمینه احتیاط را در دستور کار قرار دهد.

باخت پرسپولیس مقابل تراکتور در تبریز کافی بود تا کالدرون تصمیم بگیرد کمی دیر تصمیمش را عملی کند.

تصمیمی که دلیلی غیر از فنی نداشت. اگر بحث خستگی بود که لیگ دو هفته تعطیل بود و کنعانی حتی در بازی ایران و هنگ کنگ هم به میدان رفته و بعد از یک سفر سنگین به تهران بازگشت. با این وجود او خیلی خسته‌تر از سید بود.

کالدرون در سیستم مدنظرش اعقاد زیادی دارد به اینکه مدافعانش تیم را  با با بازیسازی و رفت و آمد زیاد به جلو و عقب میدان، جلو کشیده و ضد حملات حریف را با آفساید‌گیری کنترل کنند.

در حالی که سیدجلال  همیشه سعی دارد تیمش را عقب کشیده و حریف را وادار به ارسال توپ‌ها بلند کند که در این صورت او بهتر می‌تواند با تبحر در سرزنی حملات حریف را کنترل کند.

کنعانی ‌زادگان در بازی دیروز پرسپولیس خیلی سعی کرد با دوندگی زیاد و رفت‌و‌آمد‌هایش در میدان خواسته کالدرون را برآورده کند و تا جایی که انرژی داشت این کار را به خوبی انجام داد. از آنجا که این نوع بازی فشار زیادی را از بازیکن می‌گیرد او در 30 دقیقه پایانی با تحلیل بدنی مواجه شد و به این خاطر خط دفاع پرسپولیس عقب بازی کرد. شاید خستگی اردوی تیم ملی باعث شد کنعانی در بازی دیروز کم رمق باشد اما به نظر می آید کالدرون از عملکرد او راضی باشد و در بازی‌های آینده هم از زوج او شجاع استفاده کند.

اگرچه هنوز مشخص نیست شجاع می تواند در دربی بازی کند یا مصدومیت زانو او را مدتی خانه‌نشین خواهد کرد.

7655