گواردیولا: از حالا قهرمانی لیورپول در لیگ برتر را تبریک می گویم

گواردیولا: از حالا قهرمانی لیورپول در لیگ برتر را تبریک می گویم

سایت رسمی فوتبالی- پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی بعد از باخت تیمش مقابل نوریچ که با نتیجه 1-3 رقم خورد، قهرمانی تیم حریف، یعنی لیورپول را در لیگ برتر انگلیس تبریک گفت.

به گزارش فوتبالی، این اولین باخت سیتی در رقابتهای این فصل لیگ برتر بود و این درحالی است که لیورپول همچنان از ابتدای رقابتهای این فصل لیگ برتر تن به شکست نداده است.

بعد ازاین باخت، گواردیولا به شوخی اعلام کرد که لیورپول در پایان فصل قهرمان لیگ برتر خواهد شد. او در گفتگو با خبرنگاران گفت:« الان در ماه سپتامبر هستیم. آیا این کار را انجام خواهیم داد؟ خیلی خب, تبریک، لیورپول شما قهرمان هستید. فراموش نکنید. ما در ماه سپتامبر هستیم و بعد ازاین باخت، خودمان را باز خواهیم یافت، به اوکراین خواهیم رفت (برای بازی لیگ قهرمانان اروپا) و بازخواهیم گشت. خب، ما 5 امتیاز از دست داده ایم. بازی با تاتنهام هم حسرت آور بود چون واقعا خوب کار کردیم. در مورد بازی با نوروویچ، بازیکنانم باید بدانند که دقیقا باید چه کاری انجام دهند.»

در حال حاضر لیورپول 5 امتیاز بیشتر از سیتی کسب کرده و در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد. آنها در 5 بازی ابتدایی شان دراین فصل به 5 برد دست یافته اند. اما این اولین باخت سیتی دراین فصل بود و آنها در ماه آگوست هم در شب تساوی 2-2 مقابل تاتنهام دو امتیاز از دست داده بودند. 

البته گواردیولا اعلام کرد که از این بابت نگران نیست و از همکاری با بازیکنانش ابراز رضایت کرد:« سرمربی این بازیکنان بودن لذت بخش است. من نمی دانم که در پایان فصل چه خواهد شد و تا زمانی که به فاز پایانی لیگ نرسیم نمی توان دراین رابطه چیزی گفت ولی حتی یک ثانیه هم به تلاشهای بازیکنانم برای من ، برای باشگاه و برای هم شک نمی کنم. من همیشه صادقانه، همه حقایق را می گویم. در رختکن من با بازیکنانم صحبت می کنم و در عین حال می دانم که تک تک بازیکنانم با تعهد تمام در تمرینات تیم حضور می یابند و تمام توانشان را به کار می گیرند. ما به حرکتمان دراین مسیر تا پایان راه ادامه خواهیم داد.»

فصل گذشته برای تعیین قهرمان لیگ برتر رقابت شانه به شانه ای میان سیتی و لیورپول در جریان بود و درنهایت سیتی با یک امتیاز برتری نسبت به تیم کلوپ قهرمان لیگ برتر شد. 

6363