نفت مسجدسلیمان یک - استقلال یک/ تلفات سنگین برای استقلال در مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان یک - استقلال یک/ تلفات سنگین برای استقلال در مسجدسلیمان

وب سایت رسمی فوتبالی- استقلال تهران به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت و در نهایت بدون برد به دربی رسید.  

به گزارش فوتبالی، در قالب هفته سوم رقابت های لیگ برتر ایران، تیم های استقلال و نفت در مسجد سلیمان به مصاف هم رفتند. آبی پوشان به دنبال اولین سه امتیاز فصل در آستانه دربی بودند و شاگردان تارتار هم به دنبال حفظ روند شکست ناپذیری و کسب اولین پیروزی. در نهایت با تساوی یک بر یک در این دیدار، هر دو تیم در حسرت برد هفته سوم لیگ را به پایان رساندند و شاید استقلال، با توجه به مصدومیت شدید دیاباته و اخراج اسماعیلی، در آستانه دربی، ناکام این دیدار تلقی شود. 

یکشنبه - 24 شهریور 98
نفت مسجدسلیمان - استقلال تهران، ساعت 19:45، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان
داور: محمدرضا اکبریان/ کمک‌ها: رضا سخندان و بابک داوری/ کمک داوران اضافی: مرتضی منصوریان و میثم حیدری/ داور چهارم: محمد عطایی/ ناظر: ایرج نظری 

ترکیب نفت مسجدسلیمان
فرعباسی، طیبی، مجید عیدی، حامد نورمحمدی، پیام ملکیان(60- محمد ابراهیمی)، عباس عسگری(53- میلاد خدایی اصل)، حسین ابراهیمی، عماد میرجوان(80- فرزاد حاتمی)، میثم نقی زاده، علیرضا علیزاده و سجاد جعفری
سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب استقلال
سید حسین حسینی، وریا غفوری، سیاوش یزدانی، میلیچ، محمد دانشگر، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی، داریوش شجاعیان(79- علی دشتی)، آرش رضاوند(77- محسن کریمی) و دیاباته(35- مرتضی تبریزی)
سرمربی: استراماچونی

کارت زرد
استقلال: فرشید اسماعیلی (10)+(88) - عمر دانسی(مربی استقلال) (88)
نفت مسجدسلیمان: 
علیرضا علیزاده (76)

کارت قرمز:
فرشید اسماعیلی (88)

شرح گل
دقیقه 16: استقلال یک - نفت صفر (مهدی قائدی)
روی نفوذ دیاباته به محوطه جریمه، شوت زمینی و کم جان این بازیکن با برخورد به مدافع تغییر مسیر داد و دروازه بان نفت را به اشتباه واداشت و مهدی قائدی با هوشمندی و تعقیب توپ موفق شد دروازه را باز کند.  
دقیقه 71: نفت یک - استقلال یک (حامد نورمحمدی)
با ارسال ابراهیمی از یک ضربه کاشته در میانه های میدان و با اشتباه فاحش حسینی در خروج از دروازه، حامد نورمحمدی که یارگیری هم نشده بود دروازه خالی را باز کرد. 

دقایق حساس
نیمه اول
دقیقه 4: 
ضربه مهدی قائدی از داخل محوطه جریمه و در زاویه بسته از سمت راست به تیر عمودی موافق دروازه برخورد کرد.
دقیقه 34: روی یک ضربه کاشته حوالی محوطه جریمه استقلال، ارسال بازیکن نفت روی تیر دوم با ضربه سر این بازیکن همراه شد که حسینی با واکنشی مناسب توپ را دفع کرد.

خلاصه نیمه اول:
هر دو تیم پرس به محض از دست دادن توپ را در دستور کار خود قرار داده بودند و به همین دلیل شاهد خطاهای زیادی بودیم. بر اساس آمار ارائه شده در برنامه فوتبال برتر 11 خطا در این نیمه رخ داد. در نتیجه بازی به وفور متوقف می‌شد و از سرعت می‌افتاد. مغز متفکر استقلال تا به اینجای کار در این دیدار علی کریمی بود و بار حملات و خلاقیت تیم روی دوش او بود. در مقابل نفت مسجد سلیمان برای گل زنی بیشتر به ضدحملات و ضربات ایستگاهی چشم دوخته بود. 

نیمه دوم
دقیقه 47:
روی یک حرکت ترکیبی از جناح چپ با همکاری رضاوند و میلیچ، ارسال رضاوند در دهانه دروازه به تبریزی رسید که ضربه این بازیکن به کنار دروازه کوبیده شد.
دقیقه 57: مرتضی تبریزی با یک ضربه تنه مالک توپ شد و دروازه نفت را باز کرد ولی داور صحنه را خطا تشخیص داد که اعتراض شدید این بازیکن و استراماچونی را به همراه داشت.
دقیقه 58: روی یک ضدحمله از بازیکنان نفت، ضربه میرجوان با واکنش حسینی برگشت داده شد و در ادامه مهاجم این تیم موفق نشد دروازه خالی را باز کند و توپش به بیرون رفت.
دقیقه 62: پاس رو به عقب خطرناکه میلیچ از میانه های میدان از حسینی رد شد ولی در چارچوب نبود و حسینی در نهایت تن به کرنر داد!
دقیقه 77: روی ارسال وریا از یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه، روی تیر دوم ضربه سر دانشگر با واکنش دیدنی فرعباسی دفع شد و در ادامه روی ریباند یزدانی نتوانست دروازه را باز کند و با دبل سیو دروازه بان توپ راهی کرنر شد.
دقیقه 90: ضربه بغل پای راست مهدی قائدی از داخل محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 91: روی یک نفوذ از جناح چپ توسط مسجدسلیمانی ها و پاس کات بک هافبک این تیم، یزدانی در دهانه دروازه توپ را دفع کرد و در ادامه هم شوت بازیکن نفت با واکنش حسینی راهی به دروازه نیافت. 

خلاصه نیمه دوم:
استقلال در این نیمه عقب کشید و سعی در کنترل بازی داشت و توپ و میدان تا به ثمر رسیدن گل نفت، بیشتر در اختیار مسجدسلیمانی‌ها بود.در نهایت با غافل گیری مدافعان و دروازه بان استقلال دروازه این تیم باز شد و مجددا توپ و میدان در اختیار استقلال قرار گرفت. اما به وضوح کیفیت فنی و بدنی این تیم مانند دو دیدار قبلی لیگ، پایین آمد و این تیم به جز در لحظات پایانی مسابقه در خلق موقعیت عاجز بود. در لحظات پایانی بازی هر دو تیم می‌توانستند با بهره گیری از موقعیت های خود سه امتیاز بازی را به دست آورند که در نهایت این اتفاق رخ نداد و کار با تساوی به پایان رسید.