گزارش ویژه/ بررسی خداحافظی بیرانوند از فوتبال ایران؛ از واقعیت تا شطینت رسانه ای!

گزارش ویژه/ بررسی خداحافظی بیرانوند از فوتبال ایران؛ از واقعیت تا شطینت رسانه ای!

وبسایت رسمی فوتبالی – علیرضا بیرانوند خبرسازترین بازیکن فوتبال ایران طی 24 ساعت گذشته بوده است.

به گزارش فوتبالی، چند ساعت بعد از حضور علیرضا بیرانوند در کمیته انضباطی، اعلام شد که او به دلیل حرکتش در بازی تراکتور و پرسپولیس، یک جلسه از همراهی تیمش محروم شده و بازی فردای پرسپولیس و صنعت نفت را از دست داده. خبری که واکنش تند دروازه‌بان ملی‌پوش را به دنبال داشت و او به ایسنا گفت که دیگر در فوتبال ایران بازی نخواهد کرد.

اتفاقاتی که طی 24 ساعت گذشته برای بیرانوند رخ داده، نکاتی دارد که سوژه این گزارش شده است:

یک- محرومیت یک جلسه‌ای بیرانوند را از دو زاویه می‌توان بررسی کرد. نگاه خوشبینانه به این ماجرا، تکذیب مصونیت بازیکنان پرسپولیس در فدراسیون است. بعد از اتفاقات تبریز، رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای اعلام کرد عذرخواهی بیرانوند بهتر از تنبیه کردن است تا این بحث به وجود بیاید که فدراسیون فوتبال علاقه‌ای به محروم کردن بیرانوند ندارد اما حالا او یک جلسه محروم شده تا مشخص شود هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس، مصونیتی در فدراسیون ندارند

دو- این موضوع را می توان از دید بعضی از کانال‌های تلگرامی هواداری استقلال دید. آنها معتقدند اتفاقا فدراسیون و کمیته انضباطی هوای بیرانوند را داشته چرا که طبق ماده 60 مقررات انضباطی که بیرانوند به واسطه آن یک جلسه محروم شده، دروازه‌بان پرسپولیس باید 2 بازی محروم می‌شد و اگر این اتفاق رخ می‌داد، آنوقت او دربی را هم از دست می‌داد

سه- در شرایطی که دیشب خبر خداحافظی بیرانوند از فوتبال ایران منتشر شده، مدیر برنامه‌های او شدیدا این مساله را تکذیب می‌کند. مصطفی سلیمانی به خبرنگار فوتبالی می‌گوید:" این خبر فقط یک شیطنت رسانه‌ای است و او قطعا در کنار پرسپولیس خواهد بود" سلیمانی رای کمیته انضباطی درباره محرومیت بیرانوند را هم اینگونه نقد کرده است:" من فکر می کردم که او تبرئه شود. به نظرم اگر قرار به اجرای عدالت بود، باید منشا یا گلر استقلال هم به خاطر اتفاقات فصل گذشته محروم می‌شدند. "    

چهار -  بعد از اتفاقات دیروز این شایعه عجیب مطرح شد که احتمال نیمکت نشینی بیرانوند در دربی هم وجود دارد چرا که کالدرون از دست رفتارهای او ناراحت شده اما سرمربی پرسپولیس نه تنها شایعه جریمه بیرانوند را رد کرده بلکه حتی اگر این موضوع هم صحت داشت بعید بود کالدرون بخواهد در دربی دست به ریسک بزرگی بزند و بیرانوند را نیمکت نشین کند. حتی مربیان بزرگ دنیا هم که شدیدا به نظم و دیسیپلین اهمیت می دهند، در مواقع ضروری، استثنا قائل می شوند و مطمئنا کالدرون اهل نیمکت نشین کردن بیرانوند در دربی نخواهد بود.

1984